|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۱
کد خبر: ۲۷۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
مسوولان امنیتی جمهوری آذربایجان مدتی پیش اعلام کردند ، در مجموع نزدیک به یک هزار نفر از شهروندان این کشور برای مشارکت در درگیری های نظامی در سوریه و عراق به گروه های تروریستی فعال در این کشور پیوسته و بسیاری از آنها در این درگیری ها کشته شدند .
  محاکمه تنی چند از شهروندان جمهوری آذربایجان به اتهام تامین مالی تروریست های فعال در سوریه در دادگاه جرایم سنگین باکو پایتخت این کشور آغاز شد .

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری " حقین.آذ "، دادگاه جرایم سنگین باکو پرونده  "ساحل ابراهیم اف " ۲۹ ساله، "القار آقایف " ۲۸ ساله و " نامیگ محمد اف " ۲۷ ساله سه شهروند جمهوری آذربایجان را به اتهام کمک مالی به تروریست ها در سوریه آغاز کرد.

بر اساس گزارش های منعکس شده در پرونده قضایی ، این سه شهروند آذربایجانی بیش از ۵۰۰ هزار منات ( نزدیک به  ۳۰۰ هزار دلار ) از پیروان فرقه سلفی در جمهوری آذربایجان  جمع کرده و برای گروه های تروریستی فعال در سوریه ارسال کرده اند .

این در حالی است که "سامیر ابراهیم اف" برادر "ساحل ابراهیم  اف" در کنار تروریست ها در درگیری های نظامی در سوریه مشارکت داشته است .

طبق محتویات پرونده ، افراد یاد شده کمک مالی بیش از ۵۰۰ هزار منات را نیز در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی برای تروریست ها در سوریه ارسال کردند .

در جریان رسیدگی به این پرنده همچنین مشخص شد که، بخشی از این کمک مالی برای تروریس تها را مادر ساحل "ابراهیم اف" از جمهوری آذربایجان به ترکیه منتقل کرده است .

بنا به این گزارش، نهادهای قضایی جمهوری آذربایجان نخستین بار است که پرونده تامین مالی تروریست های فعال در سوریه را رسیدگی می کنند .

مسوولان امنیتی جمهوری آذربایجان مدتی پیش اعلام کردند ، در مجموع نزدیک به یک هزار نفر از شهروندان این کشور برای مشارکت در درگیری های نظامی در سوریه و  عراق به گروه های تروریستی فعال در این کشور پیوسته و بسیاری از آنها در این درگیری ها کشته شدند .

بخشی از این افراد که در مراحل بعدی به جمهوری آذربایجان بازگشتند ، توسط نیروهای امنیتی این کشور شناسایی و بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم شدند .

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین