|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۲۷۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
شناسایی کسب‌وکارهای حول نسل جدید توالی‌یابی، بررسی شرایط حمایت از کسب و کارهای داده‌های زیستی، مطالعه بازار این حوزه در دنیا، مطالعه و امکان‌سنجی تولید کیت‌ها و مواد مصرفی این حوزه در کشور نیز برخی دیگر از اقدامات انجام شده است. تمام این اقدامات برای توسعه فعالیت‌ها و گسترش آن در کشور صورت گرفته است.
 رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که کسب‌وکارهای حوزه داده‌های زیستی به سرعت در دنیا در حال گسترش است، گفت: در این حوزه مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا نیز توسعه کسب و کارهای این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

 علی‌محمد سلطانی، رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه نسل جدید توالی‌یابی (NGS)، به مجموعه فناوری‌هایی اطلاق می‌شود که می‌توانند حجم زیادی از دی‌ان‌ای را در مدت‌زمانی کوتاه و با هزینه کم توالی‌یابی کنند، درباره اقدامات این مرکز در این حوزه، اظهار کرد: تنظیم‌گری دولت و توسعه خدمات توسط کسب‌وکارهای جدید، مهمترین راهبردی است که برای این حوزه می‌توان در نظر گرفت. البته تهیه پیش‌نویس مصوبه دولت برای تنظیم‌گری و توسعه کسب‌وکارها یکی از اقدامات انجام شده این مرکز در این حوزه است.

وی در ادامه به اقدامات دیگر مرکز راهبردی فناوری‌های همگرای معاونت علمی در حوزه نسل جدید توالی‌یابی اشاره کرد و گفت: شناسایی کسب‌وکارهای حول نسل جدید توالی‌یابی، بررسی شرایط حمایت از کسب و کارهای داده‌های زیستی، مطالعه بازار این حوزه در دنیا، مطالعه و امکان‌سنجی تولید کیت‌ها و مواد مصرفی این حوزه در کشور نیز برخی دیگر از اقدامات انجام شده است. تمام این اقدامات برای توسعه فعالیت‌ها و گسترش آن در کشور صورت گرفته است.

سلطانی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این حوزه در سه بخش اصلی زنجیره ارزش NGS یعنی تولید داده، پایگاه داده و تحلیل داده انجام شد، گفت: البته در سال جاری نیز در همین سه بخش فعالیت‌ها پیگیری می‌شود. علاوه بر آن همکاری‌ها برای راه‌اندازی پایگاه ملی داده‌های زیستی نیز در حال انجام است تا به‌زودی این اتفاق رخ دهد. البته توسعه کسب‌وکارهای این حوزه با سرعت در حال پیگیری است و همچنین تولید کیت‌ها و مواد مصرفی از اهدافی است که دنبال می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین