|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۷۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
رحمانی فضلی گفت: علی‌رغم تهدیدهای آمریکا، اروپاییان از جهت سیاسی با ما همراه بودند ولی هیچ همراهی از نظر اقتصادی با ما نداشتند.
  وزیر کشور گفت: علی‌رغم تهدیدهای آمریکا، اروپاییان از جهت سیاسی با ما همراه بودند ولی هیچ همراهی از نظر اقتصادی با ما نداشتند.

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در تالار جلسات شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: درجه پختگی و رشدیافتگی کنونی با چهل سال قبل قابل مقایسه نیست و در حوزه امنیتی علی‌رغم فشارها و ناآرامی‌های اطراف خود، به خاطر تاثیرگذاری ایران، در شرایط مطلوب امنیتی به سر می‌بریم. دعوای دنیا با ما این است که چرا مرزهای تکنولوژی را رعایت نمی‌کنیم و نمی‌خواهند در چنین زمینه‌هایی رشد داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به رشد در حوزه اقتصادی، افزود: بعد از چهل سال، دشمنان می‌توانند از جهت اقتصادی و از راه تحریم‌ها ما را تحت فشار قرار دهند.

وزیر کشور در ادامه بیان کرد: خود دشمنان می‌گویند قصد براندازی نظام ما را ندارند ولی از راه اقتصاد، ما را تحت فشار می‌گذارند که حقیقتا در آن ضعف داریم، زیرا اقتصاد ما به نفت وابسته بوده است و در تولید، صنعت و تکنولوژی به لحاظ تاریخی دچار عقب‌افتادگی شده‌ایم که برای جبران آن به زمان نیاز داریم. ما به خوبی در زمان مطلوب موفق شدیم این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و اکنون در تجارت قوی هستیم.

وی در ادامه گفت: قوانین و مقررات حاضر نمی‌تواند نظامات ما را متناسب با سرعت رشد صنعت و تجارت پیش ببرند. ایجاد تغییرات در این قوانین مستلزم یک همت ملی است. موضوع افزایش اختیارات استاندارها به ساختارها، قوانین و مدیران مربوط می‌شود که تغییر ساختارها زمان‌بر است؛ ولی در بخش قوانین و واگذاری اختیارات بیشتر به مدیران، پیگیری‌هایی لازم است.

رحمانی فضلی بیان کرد: مثلث توسعه‌ای که آقای رزم‌حسینی در کرمان اجرا و در خراسان رضوی نیز آن را آغاز کردند، طرحی است که موجبات پشتیبانی از مجاهدان اقتصادی به تعبیر مقام معظم رهبری را فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: رهبری خطاب به دولت فرمودند در دو سال آخر اولویت‌هایی را مشخص کنید که ظرف این دو سال تمام شود.

وزیر کشور گفت: یکی از الویت‌ها، دفع محرومیت در مناطق کم‌برخوردار است که در هرکدام از شهرستان‌ها شخصی باعنوان معین تعیین شده که مسئول پیگیری این امر است.

وی در ادامه تصریح کرد: موافقت رهبری با تشکیل ستاد هماهنگی اطلاع‌رسانی اقتصاد مقاومتی در زمانی که با کمبود مصنوعی کالا و افزایش نرخ ارز مواجه بودیم، صورت گرفت که طی آن اقدامات ایجابی و نه سلبی انجام شد.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در حیطه فعالیت در بازارهای همسایه، بی‌توجهی‌های زیادی صورت گرفته است و فعالیت‌های انجام‌نشده بسیاری وجود دارد.

وی افزود: ما اکنون با مصوبه مجلس، عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شدیم اما اگر نتوانیم زیرساخت‌های استفاده از این فرصت را فراهم کنیم، این امر بی‌فایده است.

وزیر کشور در پایان مطرح کرد: سرمایه‌گذاران افغانستانی تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در ایران دارند و سعی کردیم شرایط را برایشان فراهم سازیم. علی‌رغم تهدیدهای آمریکا، اروپاییان از جهت سیاسی با ما همراه بودند ولی هیچ همراهی از نظر اقتصادی با ما نداشتند.

وی بیان کرد: در دنیا برای همه حجت تمام است که ایران به تعهداتش پایبند بود و آمریکایی‌ها پیمان خود را شکستند.‌ آمریکا اعتقاد داشت که اگر فشار را بر مردم افزایش دهد، جشن ۲۲ بهمن را دیگر نخواهیم داشت و تجمعات از پیش تعیین شده‌ای مثل دی‌ماه ۹۶ صورت خواهد گرفت؛ ولی سال گذشته، شاهد ۲۲ بهمن باشکوهی بودیم که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نتوانستند سیاست‌های خود را پیش ببرند. ما توانستیم خود را پیدا کنیم که این پیدا کردن مبتنی بر تکیه داخلی است.

رحمانی فضلی گفت: گام‌هایی که اکنون برمی‌داریم نشان از مقاومت و اتقان است و می‌توانیم توسعه پایدارتری را به دست آوریم. رویکرد ما تنش‌زا نیست بلکه رویکرد صلح‌طلبانه داریم.

وی افزود: آمریکایی‌ها طمعی کردند برای انتخابات اسفند و می‌گویند شرایط انتخابات شرایطی است که می‌تواند احساسات سیاسی و اعتراضی بر انتخابات غالب شود که من به‌عنوان وزیر کشور می‌گویم این تحلیل کاملا غلط است. دولت در ادبیات سیاسی، هیئت سیاسی است که مبتنی بر محبوبیت، مشروعیت و مشارکت همگانی باشد که پیش از انقلاب شاهد چنین دولتی نبودیم اما پس از انقلاب وجود چنین دولتی محقق شد.

وزیر کشور عنوان کرد: حافظه تاریخی ما بر پایه حسن مخالفت با دولت شکل گرفته است؛ زیرا پیش از انقلاب دولتی به معنای واقعی وجود نداشت و مردم مخالفت با آن را افتخار می‌دانستند. مشکلات موجود باید با انتقاد و مطالبه حل شود اما تبلیغات دشمنان به ناکارآمدی در یک حوزه نمی‌پردازد و دستگاه اجرایی را مستقیما نشانه می‌گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین