|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۷۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
رئیس پلیس فتای استان در آستانه نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم‌التحریر، نسبت به احتمال کلاهبرداری در پوشش فروش آنلاین لوازم التحریر هشدار داد.
  رئیس پلیس فتای استان در آستانه نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم‌التحریر، نسبت به احتمال کلاهبرداری در پوشش فروش آنلاین لوازم التحریر هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار نیز ممکن است در آستانه بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم التحریر، دست به اقدامات مجرمانه به خصوص در فضای مجازی بزنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان بیان داشت: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با اعلام قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت بازار برای لوازم التحریر و انتشار تبلیغات آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را سرقت کرده و از آنان کلاهبرداری کنند.

وی افزود: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش های غیر حضوری، کلاسهای تابستانه، تخفیف‌های ویژه دانش‌آموزی و.... مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: در گذشته در همین راستا نیز پلیس فتا به شهروندان هشدار داده که برای انجام خریدهای اینترنتی از جمله خرید لوازم التحریر به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند، مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند چراکه کلاهبرداران اینترنتی با جعل درگاه بانک‌ها، اقدام به سرقت اطلاعات حساب و برداشت از آن می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین