|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۷۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد مرحله جدید تبادل زندانی‌ها با اوکراین فرایندی زمان‌بر و نیازمند تلاش بسیار زیاد خواهد بود.
 سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد مرحله جدید تبادل زندانی‌ها با اوکراین فرایندی زمان‌بر و نیازمند تلاش بسیار زیاد خواهد بود.

به گزارش فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد مرحله جدیدی از تبادل زندانیان با اوکراین، زمان‌بر و نیازمند تلاش جدی خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف روز شنبه گفت: «صادقانه بگویم، اکنون در حال آماده شدن برای لیست‌های دیگری هستیم و منتظر [شروع] مرحله بعدی [تبادل زندانی] هستیم».

پسکوف این سخنان را پس از آن بیان کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، اعلام کرد در نشست چهارجانبه «نرماندی» بین روسیه، فرانسه، اوکراین و آلمان در شهر «مینسک»، بحث ادامه یافتن تبادل زندانی را مطرح خواهد کرد.

سال گذشته در پی درگیری در آب‌های حوالی منطقه تحت مناقشه «کریمه»، نیروهای روسی ۲۴ ملوان اوکراینی را بازداشت کردند.

روز ۱۶ شهریور، حکم شماری از افراد بازداشت شده در اوکراین و روسیه لغو شد و این افراد با گذر از مرزهای دوکشور با خانواده‌های خود دیدار کردند.

همچنین پسکوف درباره آزاد کردن کشتی‌های اوکراینی که وارد آب‌های روسیه شده بودند گفت: «ظاهراً این موضوع در خلال یکی از تماس‌های میان مسکو و کی‌یف مطرح خواهد شد. هنگامی که این موضوع مطرح شود مورد بحث قرار می‌گیرد».

پسکوف در پاسخ به دفاع زلنسکی از تحریم‌ها علیه روسیه گفت: «این سلاحی دو لبه است که به هیچ‌کس سودی نمی‌رساند، مشکلی را حل نمی‌کند، خلاف قوانین بین‌الملل است، هنجارهای قوانین بین‌المللی را برهم می‌زند و هیچ چیز مثبتی برای کشور هدف تحریم‌ها و کشور تحریم‌کننده ندارد».

زلنسکی در نشستی بین‌المللی در کی‌یف خواستار ادامه یافتن تحریم‌ها علیه روسیه تا پایان جنگ در اوکراین شده بود.

آمریکا و کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۴ میلادی مسکو را به مداخله در بحران داخلی در اوکراین متهم کرده و این کشور را تحت تحریم قرار دادند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین