|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۰
یک متخصص پوست و مو گفت: راه‌های مختلفی برای پیشگیری و تقویت مو وجود دارد که بهترین آنها آب برنج است.
یک متخصص پوست و مو گفت: راه‌های مختلفی برای پیشگیری و تقویت مو وجود دارد که بهترین آنها آب برنج است.

رویا گستری متخصص پوست و مو درباره اثرهای آب برنج بر مو اظهار کرد: امروزه به دلیل شرایط آب و هوایی و استفاده بیش از اندازه مواد شیمیایی آرایشی و بهداشتی افراد دچار ریزش مو شدید شده اند.

او در ادامه متذکر شد: راه‌های مختلفی برای پیشگیری و تقویت مو وجود دارد که بهترین آنها آب برنج است، آبی موجود در برنج جوشیده و پخته شده بسیار مقوی است و حتما از آن آب برنج برای شست‌وشوی سر استفاده کنید چراکه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی فوق العاده‌ای است و استفاده از آن یکی از روش‌های درمانی ساده و کم هزینه برای مقابله با ریزش مو است.

فواید آب برنج
این متخصص پوست و مو درباره فواید آب برنج بیان کرد: همان‌طور که مصرف برنج دارای فوایدی است، آب برنج هم خواصی بی‌نظیر برای زیبایی پوست و مو دارد البته آب برنج برای پوست هم بسیار مفید است و باعث تقویت دستگاه گوارشی هم می‌شود.

او درباره اثرها و عوارض برخی مواد شیمیایی بر سر گفت: سیگار کشیدن باعث جمع شدن چربی زائد اطراف پیاز مو شده و مانع رسیدن مواد غذایی به آن می‌شود. یکی از چاره‌های مقابله با ریزش مو مصرف برنج به‌طور صحیح است که البته کمتر خانواده‌ای پیدا می‌شود که برنج را با سبوس مصرف کند، چون برنج با سبوس حاوی ویتامین‌های گروه ب است و تاثیر مفیدی برای رشد و حفظ مو‌ها دارد.

گستری درباره طرز استفاده از آب برنج بیان کرد: می توانید شستشوی مو‌ها با استفاده از آب برنج را در خانه امتحان کنید و از خواص احتمالی آن استفاده کنید، هنگام حمام می‌توانید قبل از شامپو زدن آن را بر سرتان به مدت چند دقیقه شست و شو دهید و بعد آبکشی کنید.

او تاکید کرد: حتی الامکان به جای شانه پلاستیکی از شانه چوبی استفاده کنید همچنین تا جایی که می‌شود از سشوار استفاده نکنید و درصورت ضرورت، حرارت آن بسیار کم باشد به علاوه از شانه‌کردن مو‌ها در حمام بپرهیزید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین