|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۷۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
سفارت روسیه در بیروت از سفر آتی نخست وزیر لبنان به مسکو برای دیدار با اعضای کمیته مشترک دو کشور و بررسی برخی مسایل سیاسی و نظامی مشترک خبر داد.
  سفارت روسیه در بیروت از سفر آتی نخست وزیر لبنان به مسکو برای دیدار با اعضای کمیته مشترک دو کشور و بررسی برخی مسایل سیاسی و نظامی مشترک خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سفارت روسیه در بیروت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سعد حریری نخست وزیر لبنان به زودی برای چهارمین دیدار با اعضای کمیته مشترک دو کشور برای همکاری‌های نظامی و فنی به مسکو سفر خواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شد، رویکرد دو طرف در نشست آتی تقویت روابط سازنده خواهد بود.

طبق بیانیه یاد شده، در مرحله آتی لبنان و روسیه از طریق رایزنی‌ها میان وزارتخانه‌های دفاع و کشور دو طرف و در چارچوب فراهم کردن مقدمات سفر حریری به پیشرفت مستمر خود در این زمینه ادامه خواهند داد.

برخی منابع آگاه به الشرق الاوسط گفتند تا این لحظه هنوز تاریخ نهایی سفر حریری مشخص نشده است اما قطعا این سفر پیش از پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

همچنین این منابع بر اهمیت روابط لبنان و روسیه برخلاف تمامی اخباری که سعی در انعکاس خلاف آن را دارند ،تاکید کردند.

منابع یاد شده افزودند: دیدارهای حریری در مسکو به بررسی مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و همکاری‌های نظامی اختصاص خواهد داشت به ویژه که شرکت‌های روسی قصد مشارکت در مناقصه‌های حفاری نفت را دارند و شرکت نووتک روسیه پیشتر موفق شده بود با چند شرکت دیگر امتیاز حفاری نفت و گاز را در دو بلوک دریایی چهار و ۹ به دست آورد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین