|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۷۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو نسبت به وضعیت پیش‌ آمده درباره پیمان منع جامع آزمایش‌ هسته‌ای نگران است و معتقد است واشنگتن سایت‌های خود را برای ازسرگیری احتمالی این آزمایش‌ها حفظ می‌کند.
  معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو نسبت به وضعیت پیش‌ آمده درباره پیمان منع جامع آزمایش‌ هسته‌ای نگران است و معتقد است واشنگتن سایت‌های خود را برای ازسرگیری احتمالی این آزمایش‌ها حفظ می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف‌، معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: ما نگران وضعیت پیرامون پیمان منع جامع آزمایش‌ هسته‌ای هستیم. آمریکا بعد از مطرح کردن اتهامات غیرموجه در حق ما مبنی بر نقض این پیمان در جهت حفظ آمادگی سایت‌های  خود برای ازسرگیری این قبیل آزمایش‌ها تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: وضعیت در زمینه ثبات استراتژیک جهانی رو به نامساعد شدن است و خطر وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد.

ریابکوف خاطرنسان کرد، وضعیت در زمینه ثبات استراتژیک رو به بدتر شدن است و متاسفانه این حقیقتی بی‌مناقشه است خطرات نیز زیاد می‌شوند و خطر وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد حتی اگر هیچ کس قصد ورود به نزاع هسته‌ای را نداشته باشد.

وی در همایشی امنیتی در مسکو گفت: ما شاهد انفجارهای منفی طی سال‌های اخیر به طور خاص هستیم و رویکردهای شرکای غربی ما منفعلانه‌تر و در برخی مواقع بسیار خصمانه‌تر شده‌اند.

ریابکوف افزود، شرکای غربی در عملکرد کانال‌های مذاکراتی مانع‌تراشی می‌کنند و به تخریب ساختار نظارت بر تسلیحات ادامه می‌دهند.

این دیپلمات روسیه خاطرنشان کرد، آمریکا به تاکتیک "تاخیر و کند عمل کردن" در مساله تمدید معاهده سلاح‌های هجومی استراتژیک "استارت" ادامه می‌دهد و آمادگی از خود برای بحث مشکلات پیرامون آن نشان نداده است.

وی درباره شروط کاهش سلاح‌های هسته‌ای گفت، روسیه معتقد است کاهش سلاح‌های هسته‌ای بدون اعمال محدودیت در زمینه دفاع موشکی غیرممکن است.

ریابکوف خاطرنشان کرد: ما در زمینه کنترل سلاح به حدی رسیده‌ایم که از این پس باید توانمندی‌های هسته‌ای کشورهای دیگر که این سلاح‌ها را دارند، به طور کامل مد نظر بگیریم.

وی ادامه داد، روسیه هیچ موشک میان‌برد یا کوتاه بردی را بعد از فروپاشی پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی ان اف) آزمایش نکرده در حالیکه اقدام به آزمایش موشک زمین پایه کروز با استفاده از آتش‌بار MK-۴۱ آن هم تنها ۱۶ روز بعد از پایان اجرای این پیمان در دوم اوت گذشته کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین