|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۷۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت به تشریح اقدامات ضروری پس از مفقود شدن گذرنامه پرداخت.
  معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت به تشریح اقدامات ضروری پس از مفقود شدن گذرنامه پرداخت.

با گزارش ایلنا، سرهنگ محمد عطایی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری گذرنامه فردی، در این رابطه اظهار کرد: هر فرد ساکن شهر تهران به محض گم شدن گذرنامه باید سریعاً با مراجعه به اداره بررسی صلاحیت گذرنامه ایرانی این پلیس، واقع در خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان کوه‌نور، فقدانی گذرنامه خود را به شعبه مربوطه گزارش و با تشکیل پرونده پروسه اخذ گذرنامه جدید را طی کند.

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت افزود: مدت زمان اخذ گذرنامه جدید برای افرادی که برای نخستین بار گذرنامه خود را گم کرده‌اند، مستلزم 20 روز محدودیت از زمان اعلام فقدان خواهد بود.

وی یادآور شد: البته افرادی که ضرورت سفر دارند پس از طرح در کمیسیون، مورد مساعدت قرار می‌گیرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تأکید پلیس بر اعلام سریع مفقودی گذرنامه شهروندان به این خاطر است که در وهله نخست، گذرنامه گمشده مورد جعل و سوءاستفاده افراد سودجو و جاعلان قرار نگیرد و دوم اینکه با توجه به تکاپو و ازدحام احتمالی زائران و مسافران برای خروج از کشور در ایام پیش‌رو و درخواست تعویض یا اخذ گذرنامه، این دست از متقاضیان با مشکل همراه نشوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین