|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۷۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نفتکش آدریان دریا علیرغم اقدامات ایذایی در نهایت در سواحل مدیترانه پهلو گرفت و محموله خود را تخلیه کرد.
  سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نفتکش آدریان دریا علیرغم اقدامات ایذایی در نهایت در سواحل مدیترانه پهلو گرفت و محموله خود را تخلیه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛ «سیدعباس موسوی» در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: ما پیش از این هم اعلام کرده بودیم که به هر طریقی نفتمان را خواهیم فروخت و اقدامات ایذایی تاثیری در برنامه‌های ما نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات آمریکا خلاف قوانین و مقررات بین‌الملل همچون مقررات حقوق دریاها و قوانین سازمان بین المللی دریانوردی(ایمو) است، تصریح کرد: با این حال این اقدامات ایذایی نمی‌تواند تاثیری در اقدامات ما بگذارد و ماهمانطور که قبلا هم گفتیم نفتمان را خواهیم فروخت و این گونه اقدامات تنها باعث زحمت خود آنها می‌شود.

موسوی یادآور شد: نفتکش آدریان دریا هم علیرغم اقدامات ایذایی در نهایت در سواحل مدیترانه پهلو گرفت و محموله خود را تخلیه کرد و برای آینده آن هم مالک آن تصمیم گیری خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت کشتی انگلیسی اسنتا ایمپر هم گفت: این کشتی هم اکنون مراحل آخر رسیدگی قضایی و حقوقی را طی می‌کند و امیدواریم در آینده نزدیک رفع توقیف شود.

کشتی آدریان دریا که پیش از این گریس یک نام داشت، حدود ۴۵ روز قبل توسط نیروهای انگلیسی در جبل‌الطارق توقیف با طرح این ادعا که تحریم‌های اتحادیه اروپا را نقض کرده است، توقیف شد.

دادگاه عالی منطقه جبل‌الطارق روز پنجشنبه ( ۲۴ مرداد) طی حکمی دستور رفع توقیف آدریان دریا را صادر و اعلام کرد: دیگر دلیلی برای نگه داشتن این نفتکش وجود ندارد، اما مقام‌های آمریکایی تلاش کردند تا مانع از رفع توقیف «آدریان دریا» شوند و خواستار جلوگیری از حرکت آن شدند.

سرانجام دادگاه عالی جبل‌الطارق با این درخواست آمریکا مخالفت و آن را رد کرد و با توجه به هماهنگی و آماده سازی کشتی «آدریان دریا»، این نفتکش ایرانی از منطقه جبل الطارق خارج و وارد آبهای بین المللی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین