|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۲۷۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
این تحقیق توسط مرکز پژوهشی دانشنامه های حقوقی علامه وبا نظر آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد انجام شد .

براساس این تحقیق تعداد ۱۲۷ مورد قوانین و مقررات مربوط به حوزه آب و سیلاب در بازه زمانی قبل از انقلاب اسلامی و ۲۵۶ مورد قوانین و مقررات مرتبط با آب و سیلاب  پس از انقلاب اسلامی به تصویب رسیده است.

آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد رییس کمیته حقوقی هیئت ملی گزارش سیلاب با ارجاع پژوهش مزبوربه این مرکز پژوهشی خواستار  شناسی وتحلیل  قوانین ومقررات  مرتبط  با  مدیریت منابع آب وسیلاب شده بودند.

یافته‌های این تحقیق حاکی از آن است که نظام حقوقی و قانونی مرتبط با مدیریت آب و سیلاب حداقل از چهار معضل اساسی رنج می برد که عبارتند از:۱- انبوهی قوانین و مقررات .۲- پراکندگی قوانین و مقررات.۳- تکرار شوندگی آنها و ۴- فقدان نظام مطالعه تاثیر اجتماعی قوانین و مقررات . نتایج این تحقیق برای پاسخ به سوال های بعدی مطرح شده در پیوست حکم ریاست محترم جمهور به کمیته هیئت ملی گزارش سیلاب نوروز ۹۸ استفاده میشود.

در این گزارش بایدمشخص شود که چه تکالیفی ؟برای چه سازمانهایی مقرر شده است ؟و آیا از این وظایف تخلف کرده‌اند؟و اگر تخلف شده علت و عوامل آن چه بوده است ؟و ضمانت اجرای تخلف از آنها چیست؟ و احیانا چه خلا ونقضی در قوانین مربوط وجود دارد ؟ وبه طور کلی درس آموخته های  وقوع سیلاب چیست؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین