|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۲۷۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
ترکیه و روسیه شهریورماه پارسال به توافقی دست یافتند که منطقه ای حائل در اطراف ادلب ایجاد می کرد و به ترکیه اجازه می داد به تدریج تروریست ها را از این منطقه خارج کند، توافقی که تا امروز موفق نبوده است چرا که به عقیده بسیاری از کارشناسان، به تروریست ها فرصت بازسازی داده است.
 وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اخبار منتشر شده در خصوص کشته شدن سه نظامی این کشور در سوریه را طی روزهای گذشته تکذیب کرد.

 به نقل از وزارت دفاع روسیه، پیشتر اخباری در خصوص کشته شدن سه افسر و زخمی شدن دو تن از نیروهای روسی در منطقه مسکوی جورین استان ادلب منتشر شد حال آنکه در این منطقه هیچ یک از نیروهای روسی مستقر نبوده اند.

پیشتر برخی رسانه های روسیه به نقل از منابع مطلع مدعی شده بودند که سه تن از نیروهای نظامی روسیه در شمال شرقی سوریه به دلیل حمله تروریستی کشته و تعدادی هم زخمی شده اند.

در خبر گفته شده بود که هشت تروریست در فاصله ۳۰ متری از نیروهای روس، موفق به منفجر کردن یک مین قدرتمند شدند.

براساس این گزارش ها، این حادثه در جورین که درمنطقه کاهش تنش اطراف ادلب قرار دارد رخ داد و در نتیجه انفجار مین یاد شده، سه افسر روس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

گفتنی است، در شمال شرق سوریه و در همسایگی ترکیه استانی به نام ادلب وجود دارد که اکنون به آخرین کانون تجمع تروریست ها در این کشور عربی تبدیل شده است.

ترکیه و روسیه شهریورماه پارسال به توافقی دست یافتند که منطقه ای حائل در اطراف ادلب ایجاد می کرد و به ترکیه اجازه می داد به تدریج تروریست ها را از این منطقه خارج کند، توافقی که تا امروز موفق نبوده است چرا که به عقیده بسیاری از کارشناسان، به تروریست ها فرصت بازسازی داده است.

ترکیه دلیل پافشاری خود برای حل وفصل اوضاع در ادلب بدون حمله نظامی گسترده از سوی روسیه یا ارتش سوریه و دیگر متحدان بشار الاسد را نگرانی از سرازیر شدن سه میلیون پناهجو به مرزهای خود می داند که در همسایگی ترکیه زندگی می کنند.

روس ها بارها به ترکیه هشدار داده اند که این وضعیت نمی تواند تا ابد ادامه یابد اما با پا در میانی تهران، ترکیه و روسیه تا امروز با یکدیگر و در قالب مذاکرات آستانه پیش رفته اند و به تعهدات دوجانبه خود در خصوص ادلب پایبند بوده اند.

اما اوضاع در ادلب روی دیگری هم دارد، هر از چند گاهی تروریست هایی که در این استان پناه گرفته اند به پایگاه های روسیه در نزدیکی ادلب یا ارتش سوریه شبی خون می زنند و روسیه نیز این حملات را بی پاسخ نمی گذارد و مراکز تروریستی شناسایی شده را بمباران می کند و این اقدام به سرعت به سرخط رسانه های غربی مبنی بر کشتار غیرنظامیان و افراد بی گناه توسط دولت قانونی سوریه و ارتش روسیه تبدیل می شود.

گروه کلاه سفیدها هم که مقر آن در لندن است و تنها به دفاع یک طرفه از مخالفان دولت قانونی سوریه می پردازد، هر از چندگاهی با بالارفتن احتمال یکسره شدن کار تروریست ها در ادلب، دست به خبرسازی در خصوص حمله شیمیایی ارتش سوریه به ادلب در روزهای آینده می زند.

نادرست بودن اخبار و تصاویر تولیدی این گروه مبنی بر حمله شیمیایی ارتش بشار الاسد به برخی نقاط سوریه بارها ثابت شده است اما بسیاری از رسانه های سرشناس در غرب همچنان اخبار جعلی یا تصاویر ساختگی کلاه سفیدها را در صدر اخبار خود قرار می دهند تا هزینه یکسره کردن اوضاع در ادلب و پایان بحران حضور تروریست ها در سوریه برای دولت قانونی این کشور چند برابر شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین