|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۲۷۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
وزیر دفاع آمریکا گفت، آماده نیست که به صورت علنی درباره اینکه خروج نیروهای این کشور از افغانستان چه زمانی آغاز می‌شود، صحبت کند.
 وزیر دفاع آمریکا گفت، آماده نیست که به صورت علنی درباره اینکه خروج نیروهای این کشور از افغانستان چه زمانی آغاز می‌شود، صحبت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگارانی که در سفرش به اروپا همراهش هستند، گفت:‌ مذاکرات برای پایان دادن به جنگ افغانستان هنوز ادامه دارد. من نمی‌خواهم چیزی درباره این مساله بگویم. قصد دارم پنجشنبه در اشتوتگارت با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به بررسی اوضاع در افغانستان بپردازیم و اینکه چه فکر می‌کنم را به او بگویم تا به سمت توافق صلح در افغانستان پیش برویم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به مذاکرات حساس اشاره کرد ولی درباره زمان بندی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان یا میزان اطمینانش از بابت این که طالبان به توافق صلح پای‌بند است، صحبتی نکرد اما گفت: درگیری‌ها در افغانستان ادامه دارد. آنها حملاتی را انجام می‌دهند. افغان‌ها نیز دست به حملاتی می‌زنند. ما از حملات افغان‌ها حمایت می‌کنیم. به همین دلیل است که فکر می‌کنیم بهترین راه، یک توافق سیاسی است که به نتیجه‌ای قابل قبول منجر می‌شود.

اسپر همچنین قرار است روز جمعه با مقام‌های دفاعی انگلیس در لندن دیدار کند و روز شنبه به پاریس می‌رود تا با مقام‌های فرانسه دیدار داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین