|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۷۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
وزیر بهداشت با بیان اینکه اولین اقدام ما در وزارت بهداشت، راه اندازی پرونده الکترونیکی سلامت به‌عنوان ریل اصلی سلامت در خانواده‌ها بوده است، ادامه داد: قسمت عمده‌ای از طرح پزشک خانواده تا پایان سال اجرایی می‌شود و این طرح ملی تا نیمه سال آینده به‌صورت کامل در کشور اجرایی خواهد شد.
وزیر بهداشت از نسخه‌نویسی الکترونیکی و جمع‌کردن دفترچه‌های کاغدی به عنوان تنها راه جمع کردن بازار غیررسمی فروش دارو در بازارهایی همچون ناصر خسرو نام برد.

دکتر سعید نمکی در آئین آغاز ساخت فاز آموزشی و سالن بیمارستان معتمدی گرمسار، بر عزم وزارتخانه و دولت برای مقابله با سودجویان تاکید و اظهار کرد: راه جمع کردن مراکز ناصر خسروئی، از طریق هوشمند سازی نظام سلامت و بکار گماردن انسان‌های سالم در پشت سامانه‌هاست.

وی از تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: تا پایان آبان ماه امسال، تمام داروخانه‌ها زیرساخت نسخه نویسی الکترونیک را ایجاد خواهند کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اولین اقدام ما در وزارت بهداشت، راه اندازی پرونده الکترونیکی سلامت به‌عنوان ریل اصلی سلامت در خانواده‌ها بوده است، ادامه داد: قسمت عمده‌ای از طرح پزشک خانواده تا پایان سال اجرایی می‌شود و این طرح ملی تا نیمه سال آینده به‌صورت کامل در کشور اجرایی خواهد شد.

نمکی با اشاره به دستاوردهای کشورمان در حوزه سلامت گفت: طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید و با نگاه ویژه رییس‌جمهور اجرایی و کمک زیادی به نیازهای مردم در حوزه درمانی کرد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت حداقل سه درصد اعتبار اضافه‌تر از روال معمول به بخش سلامت تعلق گرفت، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت نیازمند مقدماتی مثل سیستم ارجاع، پرونده الکترونیکی سلامت، پزشک خانواده و .... بود که این مقدمات نیز امروز به انجام رسیده است.

نمکی بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان حوزه سلامت تاکید و تصریح کرد: ما به فرموده رهبر معظم انقلاب و حمایت ریاست جمهوری، ایستاده‌ایم تا از تولید داخلی در بحث دارو حمایت کنیم. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور سیاست حمایت از تولید داخل را به هیچ قیمت از دست نخواهد داد و با غوغاسالاری نیز به دام مخالفان نخواهد افتاد.

وی گفت: باید به‌جای واردات دارو با قیمت 10 برابری، بکوشیم با کمک جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان، همان دارو را با همان کیفیت و با قیمت یک دهم به دست مردم برسانیم.

نمکی با اذعان به اینکه با صدای رسا می‌گویم که با هیچ غوغاسالاری به عقب باز نخواهیم گشت ادامه داد: یکی از مهمترین راه‌های مقابله با قاچاق دارو اصرار بر توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی و...است که با قوت انجام می‌شود.

وی با اشاره به برخی تغییر رویکردها در وزارت بهداشت، افزود: تغییر رویکردها و سیاست‌ها در طرح دوم طرح سلامت از برنامه‌های راهبردی دیگر وزارت بهداشت است.‌

نمکی با اشاره به اجرای طرح کنترل فشارخون در کشور گفت: متاسفانه ۳۰ درصد هموطنان ما از فشار خون بالا رنج می برند. این افراد عموما زمانی متوجه بیماری خود می‌شوند که روانه بیمارستان می‌شوند.

وی با تقدیر از عملکرد استان سمنان در اجرای این طرح، افزود: استان سمنان، یکی از استان‌های بسیار موفق کشور در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون است. در طرح بسیح ملی فشارخون ۳ میلیون نفر از مبتلایان فشار خون بالا پایش و ۱۰ میلیون نفر از هموطنان نیز که در آستانه معضل فشارخون بالا بودند، شناسایی شدند. از ابتدای مهر ماه نیز طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

علیرضا آشناگر - استاندار سمنان نیز بر ضرورت تقویت‌ دانشکده‌های پزشکی در شهرستان‌های این استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آشناگر در آئین آغاز ساخت فاز آموزشی و سالن بیمارستان معتمدی گرمسار با اشاره به ظرفیت‌های بالای این استان در حوزه آموزش پزشکی، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست زمینه احداث پردیس جدیدعلوم‌پزشکی در این استان‌ فراهم و با احداث آن موافقت شود.

وی با بیان اینکه‌وضعیت استان از نظر درمانی نسبتا خوب است، افزود: با وجود اینکه در حوزه سخت‌افزاری تلاش‌های زیادی در این بخش صورت گرفته، اما لازم است تا در بحث امکانات و تجهیزات، توجه بیشتری به مراکز درمانی این استان شود.

آشناگر با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از برنامه‌های بسیار خوب کشور در دولت تدبیر و امید است که خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه داد، افزود: تا قبل از دولت یازدهم هزینه‌های درمانی بسیار بالا بود، اما در دولت تدبیر و امید با اعمال یک مدیریت درست، این هزینه‌ها کاهش یافت.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت درمان‌، کاهش هزینه‌ها و تجهیز بیمارستان‌ها از برکات اجرای طرح تحول سلامت است.

وی با اشاره به پروژه بیمارستان در حال ساخت سوانح سوختگی و مرکز تحقیقات سرطان در سمنان گفت: مرکز سوانح سوختگی و سرطان نیازمند مساعدت ویژه وزیر بهداشت است.

استاندار گفت: برخی از پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان که توسط پیمانکاران در حال اجرا هستند، نیازمند نظارت‌ بیشتری از سوی وزارتخانه هستند تا علاوه بر سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها، شاهد بازسازی‌های مجدد این پروژه‌ها نباشیم.

وی، تکمیل بیمارستان در حال ساخت مهدیشهر را یکی از مطالبات استان برشمرد و افزود: تجهیز امکانات بیمارستان مهدیشهر نیاز به مساعدت ویژه وزیر محترم دارد.

‌استاندار سمنان با بیان اینکه مراکز درمانی استان سالانه خدمات بسیار بالایی به زوار و مسافران عبوری می‌دهند، گفت: سالانه ۲۵ میلیون زائر با ۱۹ میلیون تردد از استان ما به سمت مشهد مقدس طی طریق کرده و بطور طبیعی میزان حوادث در استان‌ ما بالاست.

آشناگر با اشاره به حجم بالای خدمات درمانی و بیمارستانی به مسافران خواستار توجه ویژه به اعتبارات استان در این بخش شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین