|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۲۷۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
وزارت خارجه روسیه اقدام جدید آمریکا در افتتاح دفتر دیپلماتیک برای ونزوئلا در همسایگی این کشور را محکوم کرد.
 وزارت خارجه روسیه افتتاح دفتر جدید دیپلماتیک آمریکا برای ونزوئلا در همسایگی این کشور  را اقدامی «غیر قانونی» خواند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: «این یک اقدام کاملا غیر قانونی است و ما سئوالاتی را از آمریکا در زمینه چگونگی تحقق اهدافی  چون بازگرداندن دموکراسی، قانون اساسی، امنیت و رفاه مردم ونزوئلا داریم.»

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته از افتتاح دفتر جدید دیپلماتیک خود برای ونزوئلا در شهر «بوگوتا» در کلمیبا خبر داد و گفت که این اقدام برای حمایت از «خوان گوآیدو» رئیس جمهور خود خوانده این کشور است.

دولت آمریکا از سال گذشته تاکنون اقدام‌هایی بسیاری را برای سرنگونی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی  ونزوئلا انجام داده است. واشنگتن به همراه برخی کشورهای منطقه به دنبال براندازی حکومت مادورو هستند و در این راه انواع و اقسام نقشه‌ها و توطئه‌ها از جمله تحریم‌های سنگین اقتصادی، کودتا و.. را مورد آزمایش قرار داده‌اند که همگی با شکست مواجه شده است.

در رویدادی مرتبط با ونزوئلا رئیس جمهور این کشور سه شنبه گفت که به منظور هشدار به هرگونه احتمال تجاوز از سوی کلمبیا، به نیروهای مسلح این کشور دستور داده با برگزاری یک رزمایش در مرز، «کد خطر نارنجی» را اعلام کنند.   

مادورو در یک سخنرانی گفت: «من به ارتش دستور دادم در مرزهای غربی رزمایشی برگزار کند که قرار است بین 10 تا 28 (19 تا 29 شهریور) سپتامبر برگزار شود.»

نیکلاس مادورو همچنین دستور تقویت مواضع نظامی و امنیتی در مرز این کشور با کلمبیا را صادر کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین