کد خبر: ۲۷۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
بعد از انتشار گزارشی که از افزایش ۳۷۵ درصدی آزار مسلمان‌ها در انگلیس خبر می‌دهد، نخست‌وزیر این کشور بار دیگر برای عذرخواهی از زنان مسلمان بابت اظهارات توهین‌آمیز سال گذشته تحت فشار قرار گرفته است.
 بعد از انتشار گزارشی که از افزایش ۳۷۵ درصدی آزار مسلمان‌ها در انگلیس خبر می‌دهد، نخست‌وزیر این کشور بار دیگر برای عذرخواهی از زنان مسلمان بابت اظهارات توهین‌آمیز سال گذشته تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش فارس، نمایندگان پارلمان انگلیس، پس از انتشار گزارش‌هایی از افزایش ۳۷۵ درصدی آزار مسلمان‌ها در این کشور در اثر اظهارات‌ اسلام‌ستیزانه نخست‌وزیر «بوریس جانسون» از او خواسته‌اند بابت اظهارات توهین‌آمیز خود عذرخواهی کند.

«سینگ دسی»، نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس از جانسون خواست فوراً بابت اظهارات «توهین‌آمیز» خود عذرخواهی کند. برخی از نمایندگان دسی را تشویق کردند. او گفت: «من آزردگی زنان مسلمان را وقتی که به آنها "سارق" و "صندوق پست" گفته می‌شود درک می‌کنم.»

تحقیقی که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شده نشان می‌دهد بعد از اظهارات اسلام‌ستیزانه «بوریس جانسون» وقایع مرتبط با اسلام‌هراسی در این کشور ۳۷۵ درصد افزایش یافته است.

پیش از این رسانه‌های انگلیس گزارش داده بودند بوریس جانسون سال گذشته در مقاله‌ای توهین‌آمیز زنانی که حجاب اسلامی دارند را به «سارقان خیابانی» و صندوق پست تشبیه کرده بود.

سازمان (Tell MAMA) که در انگلیس در راستای مبارزه با اسلام‌هراسی فعالیت می‌کند گفته انگلیس بعد از این مقاله، در سال ۲۰۱۸ شاهد بیشتری افزایش در نفرت‌های مسلمان‌ستیزانه بوده و گروه‌های نژادپرست از سخنان توهین‌آمیز جانسون برای آزار و اذیت زنان مسلمان در خیابان‌ها و فضای مجازی استفاده کرده‌اند.

این گزارش حاکی است ظرف سه هفته بعد از انتشار مقاله جانسون در اوت سال گذشته میلادی، در ۴۲ درصد از موارد آزارگری علیه مسلمانان در خارج از فضای مجازی مستقیماً از الفاظ و کلمات مورد استفاده در مقاله او استفاده شده بود.

در فضای مجازی هم گروه‌های اسلام‌ستیز با استفاده از همین الفاظ، تصاویر یا نوشته‌هایی را تهیه کرده و برای مسلمان‌ها ارسال کردند.

دسی در جلسه پارلمان از نخست‌وزیر جانسون پرسید کی قصد دارد بابت «سخنان شرم‌آور» خودش عذرخواهی کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین