|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۸
کد خبر: ۲۷۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
فردی پاکستانی با نام مستعار دخیل به واسطه محتوایی که افراد دیگر در واتس اپ به اشتراک گذاشته اند، از ورود به آمریکا محروم شده است.
 فردی پاکستانی با نام مستعار دخیل به واسطه محتوایی که افراد دیگر در واتس اپ به اشتراک گذاشته اند، از ورود به آمریکا محروم شده است.

دخیل قصد دیدار با اقدامش در آمریکا را داشته و پس از دریافت ویزای B1/B2 اجازه قامت موقت در این کشور را پیدا کرده بود. او بعد از چندین ماه در نهایت راهی آمریکا شد اما به محض ورود به فرودگاه «جورج بوش» در هیوستون تگزاس به مشکل خورد.

ماموران «اداره گمرک و محافظت مرزی» پس از بررسی مدارک دخیل علت سفر وی به عربستان را جویا شدند که ظاهرا به قصد انجام حج صورت گرفته بود. ماموران از این پاسخ قانع نشده و او را به اتاقی خارج از تالار فرودگاه راهنمایی کردند.
در این اتاق سوال هایی درباره دلیل سفر، مدت اقامت و برنامه های وی در آمریکا پرسیده شد و سپس نوبت به بازرسی کامپیوتر و دیگر ابزارهای او رسید.

ماموران پس از بررسی گوشی تصویری از یک کودک مثله شده را پیدا کردند که ظاهرا یک دهه قبل در پاکستان به قتل رسیده و همان زمان تصویرش در این کشور پخش شده بود. دخیل در پاسخ به ماموران تاکید کرده که تصویر این کودک در یک گروه واتس اپ به اشتراک گذاشته شده و اپ پیام رسان به صورت خودکار آن را ذخیره کرده است.

به گفته دخیل آن زمان کاربران برای هشدار در مورد کودک ربایی در کراچی و حفاظت بیشتر از کودکان این تصویر را برای پدر و مادرها ارسال می کردند. با این حال ماموران قانع نشده و حتی سوال هایی در مورد احتمال قاچاق اعضا توسط وی مطرح کرده اند. علاوه بر این اسامی افراد عضو گروه هم توجه ماموران مرزی را به خود جلب کرده بود.

در نهایت پس از ساعت ها بازرسی اداره گمرک و محافظت مرزی نه تنها ویزای ۵ ساله دخیل را باطل کرد بلکه به وی اعلام شد که با درخواست ویزای آمریکا برای همسر و دخترش هم موافقت نخواهد شد. وی پس از بازگشت به پاکستان تا کنون دو بار به سفارت آمریکا مراجعه کرده اما کارکنان سفارتخانه امکان صدور مجدد روادید پس از ابطال ویزا توسط اداره مذکور را ندارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین