کد خبر: ۲۷۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
رهبر هنگ‌کنگ مدعی شد که هرگز از دولت چین درخواست نکرده است تا برای پایان دادن به این بحران سیاسی اجازه استعفای او را بدهد. سخنگوی کری لام گفته است درباره نشست‌های خصوصی اظهارنظر نمی‌کند.
دانشجویان و محصل‌های هنگ‌کنگی امروز (سه‌شنبه) برای دومین روز متوالی کلاس‌های درس را بایکوت کرده و راهپیمایی دموکراسی‌خواهانه برگزار می‌کنند که بحران سیاسی این دولت‌شهر را عمیق‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران دانشجو روز دوشنبه در دانشگاه‌ها تجمع اعتراضی برگزار کردند و با پوشیدن ماسک‌های گاز زنجیره انسانی تشکیل داده و برای هنگ‌کنگی با خودمختاری بیشتر شعار دادند.

اعتراضات فشار بر کری لام، رهبر هنگ‌کنگ را بیشتر کرده است. براساس یک پیام صوتی افشا شده، کری لام اخیرا در جمع رهبران کسب و کار هنگ‌کنگ تاکید کرد او با ارائه آن لایحه جنجالی استرداد مظنونان به چین "خرابی غیر قابل بخششی" ایجاد کرده است و اگر او در این مساله حق انتخابی می‌داشت، عذرخواهی می‌کرد و استعفا می‌داد. رهبر هنگ‌کنگ اما امروز در کنفرانسی خبری از درز جزئیات این جلسه خصوصی به رسانه‌ها ابراز تاسف کرد.

رهبر هنگ‌کنگ مدعی شد که هرگز از دولت چین درخواست نکرده است تا برای پایان دادن به این بحران سیاسی اجازه استعفای او را بدهد.  سخنگوی کری لام گفته است درباره نشست‌های خصوصی اظهارنظر نمی‌کند.

صدها هزار تن از مردم هنگ‌کنگ از اواسط ژوئن در اعتراض به لایحه استرداد که اکنون به حالت تعلیق درآمده است، به خیابان‌ها آمدند. این ناآرامی به اعتراضی گسترده‌تر علیه هنگ‌کنگ تحت حاکمیت چین و درخواست برای خودمختاری بیشتر تبدیل شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین