|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۶
کد خبر: ۲۷۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید در مطلبی خطاب به نخست وزیر انگلیس تلاش کرد تا وی را از خطرات اعتماد کردن به رئیس جمهور آمریکا مطلع سازد.
 مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید در مطلبی خطاب به نخست وزیر انگلیس تلاش کرد تا وی را از خطرات اعتماد کردن به رئیس جمهور آمریکا مطلع سازد.

به گزارش ایسنا، متن این مطلب که "آنتونی اسکاراموچی" برای روزنامه اکسپرس نوشته شده، به شرح زیر است:

«بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس باهوش و با استعداد است و انرژی خاصی دارد که به او اجازه می‌دهد تا در عرصه سیاست به خوبی پیش برود. مردم انگلیس این مساله را دوست دارند و آن را جذاب می‌دانند و شاید به همین خاطر است که اطمینان قابل توجهی وجود دارد دال بر اینکه احتمالا بوریس جانسون می‌تواند هنگامی که انگلیس نیاز داشته باشد، جادو کند. اما مشکل اینجاست که جانسون خواهان روابطی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است و این مساله خطرات بزرگی به همراه خواهد داشت.

متاسفانه دست رئیس جمهور پیر آمریکا رو شده و تمامی حقه‌هایش قدیمی شده است.  

رئیس جمهور پیر تلی از خرابه و مردم آواره به جای گذاشته و آنها در حال حاضر شروع به مذاکره و متحد شدن با یکدیگر کرده‌اند.

من شخصا بوریس جانسون را نمی‌شناسم. من تنها او را یک بار در جریان مراسم گذار ریاست جمهوری در دسامبر 2016 میلادی دیدم. اگر ما با یکدیگر دوست بودیم داستان هشدار دهنده‌ای را برای او تعریف می‌کردم. اما در حال حاضر شکی ندارم که او گزارش کیم داروچ، سفیر سابق انگلیس در آمریکا را را درباره‌ مردی که در حال حاضر در راس دولت آمریکا نشسته، مطالعه کرده است.

او می‌داند که ترامپ فردی کج خلق، ناآگاه و بی ثبات است و میل دارد ضعف‌هایش را به کارمندان، متحدان و دشمنانش نسبت دهد. ترامپ از کمبود کارمندان، خود رایی خود در قضاوت‌هایش و ترسش از این که افراد نزدیکش شایسته و لایق باشند، مطلع است.

دکترین ترامپ در حقیقت ملغمه‌ای از سیاست‌های واکنشی برای ثابت کردن این موضوع است که او غیر قابل کنترل است و نوعی خودشیفتگی عجیب و ترس پارانوئید دارد که نکند فردی در جایی برای چیزی که ممکن است تاثیر منفی بر او داشته باشد، اقدام کند.

رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند حتی برای یک دقیقه تحمل کند که فرد دیگری در مرکز توجه باشد، اعتبار بگیرد و یا بدتر از همه این که به او بگوید چه کاری انجام دهد.

من مطمئنم که نخست وزیر انگلیس از تمامی این موضوعات آگاه است و ارزیابی‌های خود را انجام داده و کاملا مطمئنم که او می‌تواند با این "جوجه تیغی نارنجی" به درستی رفتار کند! اما آقای بوریس جانسون ممکن است شما اشتباه کنید چرا که مساله ترامپ از آنچه که ما فکر می‌کردیم بسیار تاریک‌تر و ترسناک‌تر است. ترامپ یک فاجعه کامل محسوب می‌شود. احوالات او دائما تغییر می‌کند و عزت نفس پایینش باعث می‌شود تا از یک رویداد و یک سیاست به رویداد و سیاست دیگری گیج بخورد. اگر چه ترامپ غرایض سیاسی بسیار خوبی دارد که به او اجازه داد تا در انتخابات پیروز شود اما او توانایی درک سیاست و ویژگی‌های شخصیتی لازم برای دولتمرد بودن را ندارد.

او یک زخم باز محسوب می‌شود که همگان را در آتش شخصی خود می‌کشاند و نهایت تلاشش را می‌کند تا آنها را بسوزاند و نابود کند.

دلیل این مساله این است که ترامپ نسبت به خودش احساس بسیار بدی دارد و واکنش اولیه‌اش به افراد شایسته این است که چرا آنها آمده‌اند و می‌خواهند برای من کار کنند؟ اگر این افراد از استعداد و قابلیت بیشتری برخوردار باشند واکنش دوم ترامپ این است که من چه کاری می‌توانم انجام دهم که آنها را در حالی که در چنگال من هستند، به تمسخر بگیرم.

به عنوان مثال ترامپ در توییتی برای توصیف وزیر امور خارجه‌اش از عبارت "خنگ همچون یک سنگ" استفاده کرد. او درباره‌ وزیر دفاعش نوشت: "او حقیقتا چه کاری برای من انجام داد؟" ترامپ همچنین برای توصیف من از واژه‌های "بیگانه، بی ثبات و احمق" استفاده کرد. ترامپ کاملا تلاش می‌کند تا دیگران را بیازارد و این کار به او یک حس آسودگی می‌دهد تا این که ما را از پای درآورد و قربانی بعدی پیدا شود.

همه ما در حال حاضر او را شناخته‌ایم و الان نخست وزیر انگلیس باید او را بشناسد.

هیچ درمان روانشناسی وجود ندارد و هیچ عنصر جذابیت یا اغنای شخصی که بخواهد به این سیکل بدرفتاری و بی کفایتی ترامپ پایان دهد وجود ندارد. در نتیجه آقای بوریس جانسون توافق تجاری که شما می‌خواهید با آمریکا منعقد کنید نسبت به فرضیه‌هایتان دقت کنید و هیچ یک از نشانه‌های مثبت ترامپ را جدی نگیرید. غریزه‌های ترامپ این است که می‌خواهد به شما آسیب بزند.

خوشبختانه شما مشاورانی دارید که اخبار مثبت را به شما می‌دهند و در کارتان یک هارمونی وجود دارد.

جایگاه ترامپ و احترامی که همه ما برای این جایگاه و عظمت ریاست جمهوری قائلیم باعث شده تا ما به طور اشتباه ترامپ را فردی نرمال و عادی جلوه دهیم. اجازه ندهید که این برای شما اتفاق بیافتد.

ترامپ به سراغ شما می‌آید. شجاع باشید و برای غیر منتظره‌ترین مسائل خود را آماده کنید. در خصوص قضاوتتان نسبت به این که به چه کسی و به چه چیزی اعتماد کنید، اشتباه نکنید چرا که ترامپ فردی نیست که بخواهید به او اعتماد کنید.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین