|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۴
کد خبر: ۲۷۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
تا حدودی ترمز زمین‌خواری در استان قزوین کشیده شده است و فرصت‌طلبان متوجه شدند که مسئولان و رسانه‌ها آن‌ها را رصد می‌کنند و ما منتظریم به‌زودی خبرهای خوبی را از پیگیری‌های دستگاه قضایی در مورد پرونده هفت‌سنگان بشنویم.
امام جمعه قزوین گفت: متأسفانه شاهدیم برخی‌ها با دروغ زمین‌های هفت‌سنگان و نیاوران قزوین را به نفع خودشان مصادره کردند و با این کار، خود را بنده و برده دنیا کردند.

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین (ع) می‌فرمایند به‌راستی‌که مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبان آن‌هاست؛ متأسفانه شاهدیم برخی‌ها با دروغ زمین‌های هفت‌سنگان و نیاوران قزوین را به نفع خودشان مصادره کردند و با این کار، خود را بنده و برده دنیا کردند.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: متأسفانه آن‌ها نامه‌هایی که برای مسئولان قضایی کشور می‌فرستند، بر اساس مستندات موجود و اتفاقاتی که در هفت‌سنگان رخ داده نیست و به همین خاطر تصمیم‌های گرفته شده به منافع ملی و بیت‌المال آسیب وارد می‌کند.

پیش از این نیز نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفته بود: نسبت به زمین‌خواری هفت‌سنگان ذره‌ای تردید وجود ندارد چراکه اراضی هفت‌سنگان زمین کشاورزی بوده است که به تعاونی مسکن فروخته‌شده و این امر یک رسوایی است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر مطلب فوق تصریح کرده بود: تعاونی مسکن به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند طرف معامله زمین کشاورزی باشد.

وی ادامه داد: متخلفان اگر بگویند زمین کشاورزی بوده و قبلاً تغییر کاربری پیدا کرده است باید گفت که اگر تغییر کرده شما چرا زمین‌های مرغوب را به قیمت ارزان خریداری کردید و این امر هم تخلف بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئول مربوطه که این تخلف را انجام داد یک خائن بود و از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده کرد، تعدادی از این اراضی توسط افرادی در روستایی در استان فارس خریداری‌شده است یعنی در قزوین سر کشاورز کلاه رفته و فرد دیگری از آن سوی کشور صاحب آن است.

وی مطرح کرد: من به دستگاه قضایی اعلام کردم و به‌صراحت گفتم که فرد مذکور خیانت و زمین‌خواری کرده است و اگر این‌گونه نبود علیه من شکایت کنید، اگر حرف من خلاف است از آن فرد حمایت کنید و عدم‌حمایت شما از مدیر مربوطه به مفهوم تخلف او است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: تا حدودی ترمز زمین‌خواری در استان قزوین کشیده شده است و فرصت‌طلبان متوجه شدند که مسئولان و رسانه‌ها آن‌ها را رصد می‌کنند و ما منتظریم به‌زودی خبرهای خوبی را از پیگیری‌های دستگاه قضایی در مورد پرونده هفت‌سنگان بشنویم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز در مردادماه از ورود این سازمان به ساخت‌وسازهای غیرقانونی و میلیاردی در باستی‌هیلز لواسان و هفت‌سنگان قزوین خبر داد.

ناصر سراج در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا سازمان بازرسی کل کشور به ساخت‌وسازهای غیرقانونی و میلیاردی در باستی‌هیلز لواسان و هفت‌سنگان قزوین ورود داشته است؟ اظهار کرد: ما به همه موضوعات ورود داریم اما متاسفانه به دلیل محرمانه بودن نمی‌توانیم تا قبل از دادگاه و قطعیت حکم آن را افشا کنیم.

 هفت‌سنگان شهرک لاکچری دیگری در اطراف قزوین است که غیر قانونی ساخته شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین