|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۷۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با بیان اینکه کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته با انجام تحقیقات پلیسی و با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم هویت اصلی متهم به نام «سروش» که ۳۶ ساله است را شناسایی کردند، گفت: کارآگاهان در بررسی‌های صورت گرفته با اتفاقات مشابهی مواجهه شدند که بدین شیوه از شهروندان کلاهبرداری شده بود.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری جوانی که با انتخاب سوژه‌های خود از سایت «دیوار» از فروشندگان کاغذ کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

 سرهنگ کارآگاه کامیار چهری اظهار کرد: ۱۱ تیرماه امسال فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و به کلانتری فلسطین اعلام کرد که فرد ناشناسی ۴۵ میلیون تومان از او کلاهبرداری کرده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری برای رسیدگی تخصصی پرونده با دستور بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای ناحیه ۶ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت.

وی درباره اظهارات شاکی به کارآگاهان گفت: شاکی پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که مدتی پیش برای فروش کاغذ A۴ به‌صورت عمده در «سایت دیوار» آگهی منتشر کرده است و فرد کلاهبردار طی تماس تلفنی به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال کاغذ خریداری می‌کند پس از آن نیز فرد کلاهبردار مبلغ ۷۰۰ هزار تومان برای وی کارت به کارت می‌کند.

چهری ادامه داد: با توجه به جلب اعتماد از سوی متهم و با ارسال کارت عابر بانک به همراه رمز از طریق پیک موتوری و تحویل آن به شاکی، دو دستگاه وانت به آدرس‌ مالباخته رفته تا کاغذها را انتقال بدهد اما مالباخته پس از ارسال کاغذها متوجه نامعتبر بودن کارت‌های عابربانک می‌شود. وی پس از بازگشت به محل یکی از محموله‌ها را متوقف می‌کند اما محموله دیگر ارسال شده بود.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با بیان اینکه کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته با انجام تحقیقات پلیسی و با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم هویت اصلی متهم به نام «سروش» که ۳۶ ساله است را شناسایی کردند، گفت: کارآگاهان  در بررسی‌های صورت گرفته با اتفاقات مشابهی مواجهه شدند که  بدین شیوه از شهروندان کلاهبرداری شده بود.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن دستگیری متهم گفت: با اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم در محدوده سهروردی شمالی شناسایی شد و روز هفتم ماه جاری طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به پایگاه منتقل شد.

چهری افزود: در تحقیقات انجام شده از متهم، وی ضمن اعتراف به جرم خود اظهار کرد که با بررسی آگهی‌های «سایت دیوار» اقدام به انتخاب سوژه‌ها و با انجام اقدامات متلقبانه از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کرده است و پس از آن نیز کاغذها را به مغازه‌دارها می‌فروخته است.

به گفته وی کارآگاهان در ادامه تحقیقات دو نفر دیگر از مالباختگانی را که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده بود، شناسایی کردند همچنین با دستگیری کلاهبردار و شناسایی مالباختگان متهم با قرار صادره از سوی مقام قضایی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین