|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۷۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
یک مقام آمریکایی هشدار داد که «حملات اخیر اسرائیل به عراق ممکن است باعث اخراج نیروهای ایالات متحده آمریکا از عراق شود».
 یک مقام آمریکایی هشدار داد که «حملات اخیر اسرائیل به عراق ممکن است باعث اخراج نیروهای ایالات متحده آمریکا از عراق شود».

به گزارش فارس، حملات اخیر رژیم صهیونیستی به عراق که این روزها سر و صدای زیادی را در منطقه ایجاد کرده، اعتراض یک مقام آمریکایی را هم به همراه داشته است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به نقل از این مسئول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، نوشت که «اسرائیل با حمله به عراق، حضور نیروهای آمریکایی در عراق را به خطر می‌اندازد و ممکن باعث اخراج آنها شود».

روزنامه صهیونیستی افزود: «این اظهارات مقام آمریکایی نشان می‌دهد که بین مسئولان نظامی آمریکا که مستقیما با تبعات چنین حملاتی مواجه می‌شوند، اختلاف نظر وجود دارد».

تایمز اسرائیل در ادامه گزارش تاکید کرد که «اذعان مسئولان آمریکا به دست داشتن اسرائیل در حمله هوایی به عراق در حالی است که واشنگتن اخیرا هرگونه نقش آمریکا در حملات اخیر اسرائیل به مواضع الحشد الشعبی را رد کرده است».

روزنامه صهیونیستی نوشت: «عراق سوریه نیست که در این کشور اسرائیل صدها حمله هوایی از سال 2011 انجام داده است. در عراق ممکن است نیروهای آمریکایی آماج حملات نیروهای مقاومت قرار بگیرند که در این‌صورت دولت ترامپ نیروهای خود را از عراق خارج خواهد کرد».

دو پهپاد یکشنبه شب گذشته (سوم شهریور) به یک مقر الحشد الشعبی در استان الانبار واقع در غرب عراق و در نزدیکی مرز سوریه حمله کردند که به شهادت دو نیروی الحشد و انهدام دو خودروی آن منجر شد.

نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان عراق دوشنبه هفته گذشته درباره اتفاقات اخیر درباره الحشد الشعبی جلسه‌ای مشترک برگزار و در آن تاکید کردند که حملات اخیر به تیپ 45 سازمان «الحشد الشعبی»، به منزله «تجاوز به حاکمیت عراق» است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین