|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۷۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
هزاران نفر از کاربران عرب‌زبان زیر یکی از پست‌های «محمد بن زاید» در توئیتر که حلول ماه محرم را تبریک گفته بود، را مورد انتقاد شدید قرار دادند.
 هزاران نفر از کاربران عرب‌زبان زیر یکی از پست‌های «محمد بن زاید» در توئیتر که حلول ماه محرم را تبریک گفته بود، را مورد انتقاد شدید قرار دادند.

به گزارش فارس، شب گذشته (جمعه) محمد بن زاید ولی‌عهد امارات در صفحه شخصی خود در تویئتر حلول ماه محرم و سال جدید قمری را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که سال جدید قمری سال صلح و همزیستی باشد.

پس از این توئیت سیل نظرات کاربران عرب‌زبان آغاز شد و از نه هزار نفری که تا کنون نظر داده‌اند اکثریت آنها به لعن و نفرین او پرداخته‌اند.

عمده نظرات حول بحران یمن و حمایت‌های ابوظبی از شورای انتقالی جنوب که داعیه جدایی‌طلبی دارد می‌چرخد.

بسیاری از کاربران خواستار محاکمه امارات در دادگاههای بین‌المللی شده و این کشور را به تلاش برای چندپاره کردن ملت‌های عرب متهم کرده‌اند. آنها همچنین خواستار خروج امارات از ائتلاف سعودی شدند.

بسیاری نیز به نقش مخرب امارات در لیبی و سودان اشاره کرده و خواستار پایان دخالت‌های ابوظبی در کشورهای عربی شده‌اند.

حمایت امارات از شورای انتقالی جنوب و علنی شدن اختلافات در درون ائتلاف سعودی که با بمباران عناصر دولت هادی در جنوب یمن همراه بود، اوج بر ملا شدن دخالت‌های امارات در کشورهای عربی محسوب می‌شود. حملات به این کشور در موضوع یمن در حالی است که در کشورهای آفریقای شمالی نیز اعتراضات علیه امارات و عربستان همواره جریان دارد.

روز جمعه (دیروز) نیز هزاران نفر در شهر «تعز» در جنوب غرب یمن علیه امارات دست به تظاهرات زده و پرچم این کشور را آتش زدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین