|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۵
کد خبر: ۲۷۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خود رهبری اجازه نمی دهند که مسئولان هر روز برای انجام کارها و وظایفشان نزد ایشان آمده و کسب تکلیف کنند، گفت: جامعه نباید به جایی برسد که رهبر معظم انقلاب در کوچکترین انجام وظایف خود، هر کسی به خود اجازه دهد حرف و حدیثی را پیش بیاورد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهنمودها و تذکرهای رهبر معظم انقلاب، در راستای وظایف شرعی و قانونی ایشان است و نمی توانند نسبت به این مسئولیت ها بی تفاوت باشند.

عزت الله ضرغامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم افزود: رهبر معظم انقلاب بر اساس شرع و قانون، وظایفی را برعهده دارند و نمی توانند جامعه را رها کنند، بلکه ایشان در برابر تمامی رخدادهای کشور مسؤولیت دارند.

وی با اشاره به حمایت های محکم و بدون قید و شرط امام راحلو رهبر معظم انقلاب از دولت ها از ابتدای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: گاهی این حمایت ها هزینه هایی هم برای رهبری در پی داشته است، اما سیره ایشان از ابتدا دفاع و حمایت از دولت ها بوده است.

رئیس اسبق رسانه ملی اقتدار ولایت فقیه و نفوذ معنوی ایشان را بزرگترین فرصت برای دولت ها دانست و گفت: اگر در جایی دولت ها در برابر دشمنان احساس ضعف کرده اند، با تکیه بر اقتدار و درایت رهبر معظم انقلاب که با شجاعت در برابر مستکبران ایستاده اند، توانسته اند ایستادگی کرده و رسالت های خود را انجام دهند.

وی با اشاره به طرح برخی مسائل خلاف واقع از دخالت رهبر معظم انقلاب در اداره کشور از سوی برخی اصلاح طلبان برای توجیه برخی نقاط ضعف در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: آنها به کنایه، رئیس جمهوری را تدارکاتچی کشور عنوان کرده بودند، در حالی که در واقع رئیس جمهور موفق کسی است که تدارکاتچی خوبی برای مردم باشد و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کند.

ضرغامی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در انتصاب هیچ مسئولی دخالت نمی کنند و دولت ها فقط برای پیشبرد اهداف نظام، در دو سه پست بسیار مهم و حساس، هماهنگی هایی را انجام می دهند و اگر رهبر انقلاب بر هماهنگی هرچه بیشتر قوا تذکر می دهند، برای موفقیت هرچه بیشتر برنامه ها و اقدامات است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هنگامی که برخی وزیران که تصور نمی شود از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرند، با لابی گری و منافع مشترک حزبی و جناحی رأی می آورند، کسی اعتراض نمی کند، ولی اگر مقام معظم رهبری نکاتی را متذکر شوند، متأسفانه برخی کم لطفی کرده و معترض می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خود رهبری اجازه نمی دهند که مسئولان هر روز برای انجام کارها و وظایفشان نزد ایشان آمده و کسب تکلیف کنند، گفت: جامعه نباید به جایی برسد که رهبر معظم انقلاب در کوچکترین انجام وظایف خود، هر کسی به خود اجازه دهد حرف و حدیثی را پیش بیاورد.

وی حمایت و پشتیبانی از دولت را وظیفه همگانی دانست و گفت: امروز دوران پرسشگری است و هیچ کس نباید از سئوال مردم هراسی داشته باشد و مسئولان باید پاسخگویی درست و بهنگام به مردم را وظیفه خود بدانند.

وی با بیان اینکه وقتی مردم هر روز شاهد کم شدن ارزش پول خودشان هستند، طبیعی است که سئوال و پرسش می کنند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک فرآیند است که همواره با مشکلاتی مواجه می شود و کسانی که در حوزه های فکری و اجرایی مسؤولیتی دارند، باید این مشکلات را برطرف کرده تا انقلاب اسلامی با حمایت های مردم به اهداف متعالی خود دست یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین