|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۲۷۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
اتحادیه اروپا تصمیم نخست‌وزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان این کشور را محکوم و آن را «شرورانه» توصیف کرد.
 اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه (۶ شهریور/۲۸ اوت) تصمیم «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان را محکوم و آن را «شرورانه» توصیف کرده است.

روزنامه گاردین با گزارش این خبر نوشت: «منابع اروپایی هشدار می‌دهند تصمیم بوریس جانسون برای معلق کردن پارمان به مدت ۵ هفته احتمال خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را افزایش داده و در همین حال یکی از اعضای ارشد پارلمان اروپا می‌گوید: "بازپس‌گیری کنترل امور، هیچ‌گاه تا این حد شرورانه صورت نگرفته است."»

در بروکسل به طرح تعلیق ۵ هفته‌ای پارلمان، که توانایی قانونگذاران انگلیسی برای ایجاد تغییرات در توافق برگزیت را محدود می‌کند، به عنوان گامی نگریسته می‌شود که برای افزایش اختیارات شورشی‌ها و پیشبرد اجباری برنامه‌های بوریس جانسون برای برگزیت برداشته شده است.

هماهنگ‌کننده پارلمان اروپا در امور برگزیت، «گای ورهوفشتات» گفته بعید است این اقدام بتواند ارمغان‌آور روابط پایدار میان انگلیس و اتحادیه اروپا در آینده باشد. او نوشت: «بازپس‌گیری کنترل امور هیچ‌گاه تا این حد شرورانه صورت نگرفته است.»

مقام‌های اتحادیه اروپا گفته‌اند اقدام بوریس جانسون احتمال خروج بدون توافق را بالا برده است.

ملکه انگلیس امروز چهارشنبه درخواست نخست‌وزیر «بوریس جانسون» برای تعلیق پارلمان این کشور را تأیید کرد. جانسون پیش از این به عنوان رئیس دولت از ملکه انگلیس خواسته بود جلسات پارلمان را تا ۱۴ اکتبر معلق کند.  

این اقدام، راه را برای خروج بدون توافق از برگزیت باز خواهد گذاشت چرا که در این صورت نمایندگان پارلمان انگلیس زمان کافی برای تصویب هرگونه مصوبه، که دولت را از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بازمی‌دارد، نخواهند داشت.

براساس این گزارش، قصد جانسون این است که با تعلیق فعالیت پارلمان مانع از اقدام نمایندگان علیه اجرای برگزیت بدون توافق شود.

جانسون از دوره کمپین انتخابات نخست‌وزیری اعلام کرده بود دولتی که تشکیل دهد، بریتانیا را با توافق یا بدون توافق با بروکسل، از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به پارلمان ارائه کرد اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بوریس جانسون وعده داده است که روز ۳۱ اکتبر، مهلت برگزیت، لندن با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین