|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۷۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
کشوری که هم اکنون درگیر جنگ است. در یمن مهاجران گرفتار باندهای اخاذی می شوند و بسیاری از آنان در یک زندان بیابانی زندانی می شوند. مهاجران اتیوپیایی گرفتار تحت شکنجه قرار می گیرند. گروگان گیرها با شکنجه آنها از خانواده هایشان نیز اخاذی می کنند.
هر ماه شمار زیادی از جوانان اتیوپیایی با پای پیاده از کشور خود خارج شده و به سمت عربستان سعودی می روند.

 این افراد که در بین آنها کودکان نیز دیده می شوند به امید دست یافتن به شغل سختی طاقت فرسای این سفر را به جان می خرند.

مهاجران چیزی جز یک بطری آب به همراه ندارند. حدود 10 هزار اتیوپیایی سال 2017 هر ماه از اتیوپی خارج شده اند.

سفر مهاجران به سمت عربستان پرمخاطره است و برخی از آنان جان خود را نیز از دست می دهند. آنان پیش از ورود به عربستان وارد یمن می شوند. کشوری که هم اکنون درگیر جنگ است. در یمن مهاجران گرفتار باندهای اخاذی می شوند و بسیاری از آنان در یک زندان بیابانی زندانی می شوند. مهاجران اتیوپیایی گرفتار تحت شکنجه قرار می گیرند. گروگان گیرها با شکنجه آنها از خانواده هایشان نیز اخاذی می کنند.

برخی از مهاجران کشته می شوند و بسیاری که زنده می مانند آثار شکنجه بر روی بدن خود دارند.

احمد محمد 20 ساله یک جوان اتیوپیایی که در یک مزرعه کوچک در کشورش کار می کرد. او به همراه محمد ابراهیم 15 ساله و ابراهیم سلطان 25 ساله به امید کار راهی عربستان شد که توسط قاچاقچیان اسیر شدند. او می گوید قاچاقچیان اهل سومالی بودند و برای آزادی ما 450 دلار خواستند و ما پرداخت کردیم.

فواد عبدالله 25 ساله و علی عبدالله 19 ساله نیز که به تازگی از بند آدم ربایان فرار کرده اند می گویند آنها ما را کتک می زدند. فقط پول می خواستند و اگر پول پرداخت کنی اجازه می دهند بروی وگرنه کشته می شوی.

شهر عدن در یمن نیز که مهاجران اتیوپیایی از آن عبور کنند شهری جنگ زده است که مشکلات خود را دارد. مهاجران باید خوش شانس باشند که در این شهر آسیب نبینند.

حدود 2000 اتیوپیایی که نتوانسته اند به عربستان بروند در یک استادیوم فوتبال ویران شده در عدن اقامت دارند و در انتظار بازگشت به کشور خود هستند.

برخی خبرها نیز حاکی از بکارگیری مهاجران از سوی ارتش وابسته به منصور هادی رئیس جمهور برکنار شده یمن به عنوان شبه نظامی در جنگ با گروه انصارالله یمن حکایت دارد.




































منبع: فرارو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین