کد خبر: ۲۷۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
پلیس هنگ‌کنگ اعتراض برنامه ریزی شده در نزدیکی مقر کاتای پاسفیک در فرودگاه هنگ‌کنگ را ممنوع اعلام کرده و از تحمل صفر خود در قبال هر گونه فعالیت خشونت آمیز و همچنین شرکت هر یک از کارمندان در این فعالیت‌ها صحبت کرد.
معترضان هنگ‌کنگی که با دست رد مقامات این منطقه به درخواست خود برای برگزاری تجمع در نزدیکی دفتر شرکت هواپیمایی کاتای پاسفیک در فرودگاه هنگ‌کنگ مواجه شده بودند، مجبور شدند تظاهراتشان را به مرکز این دولتشهر منتقل کنند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان موسوم به کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری هنگ‌کنگ که قصد داشت این تظاهرات را در اعتراض به موضوع اخراج کارکنان از شرکت کاتای پاسفیک و انتقاد از وجود یک فضای "وحشت سفید" برگزار کند متوجه شد که پلیس هنگ‌کنگ مجوزی به این تجمع نداده و شرکت هواپیمایی مذکور نیز نسبت به وقوع هر گونه تظاهرات غیرقانونی هشدار داد.

این سازمان در ادامه محل تظاهرات را به مرکز منطقه مالی هنگ‌کنگ برای امروز چهارشنبه تغییر داد و در صفحه فیسبوک خود علت این تصمیم تضمین امنیت عنوان کرد.

عبارت وحشت سفید عبارتی مستعمل در هنگ‌کنگ است و از آن برای توصیف اقدامات ناشناس برای ایجاد فضای ترس و وحشت استفاده می‌کنند.

شرکت هواپیمایی مذکور در بیانیه‌ای در روز سه شنبه اعلام کرد: پلیس هنگ‌کنگ اعتراض برنامه ریزی شده در نزدیکی مقر کاتای پاسفیک در فرودگاه هنگ‌کنگ را ممنوع اعلام کرده و از تحمل صفر خود در قبال هر گونه فعالیت خشونت آمیز و همچنین شرکت هر یک از کارمندان در این فعالیت‌ها صحبت کرد.

شرکت کاتای پاسفیک اکنون بین دو دسته مقامات پکن و معترضان مخالف دولت در هنگ‌کنگ که بعضا از ماه ژوئن تاکنون تظاهراتی همراه با خشونت برگزار کردند گرفتار دو راهی شده است.

چین از این شرکت خواسته تا کارمندانی که  در این اعتراضات شرکت داشته و از آن حمایت کردند به حال تعلیق درآورد.

طبق اعلام کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری هنگ‌کنگ تاکنون این شرکت دست کم 20 خلبان و خدمه هواپیمایی را از کار اخراج کرده است.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه خود نوشت: کاتای پاسفیک تاکید می‌کند که کاملا از اجرای قانون اساسی هنگ‌کنگ و همه حقوق و آزادی‌های در نظر گرفته شده در آن حمایت می‌کند.

اخیرا کاری لام رئیس اجرایی هنگ‌کنگ اعلام کرد امکان استفاده از اختیارات وضعیت اضطراری در هنگ‌کنگ از سوی دولتش را رد نمی‌کند. چنانچه او قوانین وضعیت اضطراری را به اجرا دربیاورد از اختیارات گسترده‌ای اعم از تغییر قوانین و مجوز دادن به بازداشت‌ها و استردادها و سانسور رسانه برخوردار خواهد شد.

علاوه بر امروز معترضان هنگ‌کنگی قصد دارند در هفته‌های آینده نیز تظاهرات بیشتری در این منطقه برگزار کنند. یکی از برنامه‌های آنها دست زدن به اعتصاب سراسری در روز دوشنبه آتی است.

یک تظاهرات دیگر نیز برای اواخر امروز و با انگیزه آن چه که اعتراض به خشونت جنسی پلیس اعلام شده برنامه ریزی شده است.

برگزارکنندگان این تظاهرات شرکت کنندگان را تشویق کردند که عبارات "هشتگ همچنان اعتراض کنید" را روی بازوهایشان با رژ لب قرمز بنویسند.

پلیس هنگ‌کنگ روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به منزلت حریم خصوصی و افراد تحت بازداشت احترام گذاشته و به "شایعات" در فضای مجازی مبنی بر وقوع اذیت و آزار جنسی در بازداشتگاه پلیس هنگ‌کنگ آگاهی پیدا کرده است.

تسه چان چونگ، یک مقام ارشد پلیس هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای گفت: ما همه اسناد و سوابق را بررسی کردیم و باید تاکید کنم که چنین شایعاتی کاملا غلط است. ما همچنین هیچ گونه شکایت و یا گزارش رسمی از این بابت دریافت نکرده‌ایم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین