|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
دیدار وانگ چون، نماینده چین در 1+5 و دبیر خلع سلاح چین عصر با دکتر علی‌اکبر ولایتی سه‌شنبه در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت انجام شد.
نمانیده چین در مذاکرات گروه 1+5 که برای گفت‌وگو و دیدار با مقام‌های ایرانی به کشورمان سفر کرده بود عصر امروز با ولایتی دیدار کرد.
آلن ایر، سخنگوی فارسی وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه با خبرگزاری ترند آذربایجان گفت که مذاکرات با ایران پیرامون برنامه هسته ای به «پیشرفت چشمگیری» رسیده است، اما هنوز باید «کارهای سختی» انجام شود.

وی در ادامه افزود: "توافق بر سر کلیات کافی نیست و هر یک از اجزای توافق جامع مهم است."

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ""همانطور که خانم وندی شرمن سرپرست هئیت مذاکره کننده آمریکا (در گروه 5+1) چند روز پیش (24 اکتبر) اظهار کرد، تا بحال ما پیشرفت قابل توجهی در موضوعاتی داشتیم که ابتدا دشوار به نظر می رسید. ما سوء تفاهم ها را کنار زدیم و گفتگوهای جامع درباره همه عناصر متن توافق جامع را برگزار کردیم."

ایر در ادامه اظهار کرد که توافق بر کلیات کافی نیست و هر یک از اجزای توافق جامع مهم است: "همانطور که در توافق ژنو آمده است در خصوص گام نهایی و هر یک از گامهای میانی، این اصل اساسی که "تا در مورد همه چیز توافق نشود، در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نشده است" اعمال می‌شود."

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین