|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۲۷۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کسب رتبه اول داروسازی در سطح خاورمیانه خبر داد و گفت: در سطح جهان نیز رتبه هفتم را دارا هستیم.
 معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کسب رتبه اول داروسازی در سطح خاورمیانه خبر داد و گفت: در سطح جهان نیز رتبه هفتم را دارا هستیم.

به گزارش مهر، رضا ملک زاده امشب در افتتاحیه بیستمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: بر اساس آمار سال ۲۰۱۸ میلادی کشور ایران از نظر تعداد تولیدات علمی و نیز از نظر کیفی رتبه شانزدهم را در بین کشورهای دنیا کسب کرده است و در میان خاورمیانه و کشورهای اسلامی رتبه اول منطقه را کسب کرده‌ است.

وی با بیان اینکه از نظر مجموع علوم در سطح منطقه رتبه اول را دارا هستیم افزود: همچنین در خاورمیانه و در میان کشورهای اسلامی در رشته پزشکی رتبه اول را به دست آورده ایم.

رئیس کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کسب رتبه اول داروسازی در سطح خاورمیانه و کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: در سطح جهان نیز رتبه هفتم را در این زمینه دارا هستیم.

این مسئول با بیان اینکه از نظر علوم بهداشتی رتبه یکم منطقه را به دست آوردیم خاطرنشان کرد: تنها ۴ دهم درصد بودجه کشور به پژوهشی اختصاص می‌یابد.

ملک زاده با تاکید بر نقش موفق نیروی انسانی بر پیشرفت علوم گفت: طی دو دهه گذشته پیشرفت های زیادی صورت گرفته و حتی انسان موفق به تولید سلول زنده شده که این پیشرفت ها سبب افزایش امید به زندگی و نیز ارتقای سلامت به عنوان محوری‌ترین شاخص شده است.

وی عنوان کرد: هنگامی در سلامت کامل به سر خواهیم برد که فقر و بیکاری و دیگر معضلات کاهش یابد زیرا این مسائل بر سلامتی آثار منفی دارد.

رئیس کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه نباید از دستاوردهای شگرف علمی عقب بمانیم، خاطرنشان کرد: دانشمندان ایرانی فراوانی در کشورهای دنیا وجود دارد که باید از وجود آنها بهره مند شد.

این مسئول بیان کرد : ۳۰ میلیون معلول در جهان داریم که با استفاده از ژن درمانی می توان بخشی از معلولیت ها را درمان کرد همچنین میزان معلولیت‌ها در ایران به دلیل ازدواج‌های فامیلی بالا است.

ملک زاده خاطرنشان کرد: همچنین ژن درمانی در درمان بیماری های عفونی و درمان ۲۰ هزار فرد مبتلا به تالاسمی شدید اثرگذار خواهد بود بر همین مبنا نیازمند برخورداری از چند مرکز ژن درمانی در کشور هستیم.

وی عنوان کرد: آلودگی زیست محیطی نیز از دیگر چالش‌های پیش رو است به گونه ای که سالانه ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست می‌دهد در حالی که تصمیم جدی برای مبارزه با آلودگی گرفته نشده است.

رئیس کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی می‌تواند تحول عظیمی در همه مشاغل به ویژه پزشکی ایجاد کند گفت: در کشور ۱۲۰ شرکت دانش بنیان دیجیتال وجود دارد.

وی افزود: پزشکان نمی توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند به گونه ای که اگر چه بیماری های عفونی کنترل شده اما در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر نظیر سکته های قلبی و مغزی موفق عمل نکرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین