|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۷۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
احزاب مخالف دولت انگلیس موافقت خود با ضرورت اقدام مشترک جهت یافتن راه‌های عملی برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق را اعلام کردند.
 احزاب مخالف دولت انگلیس موافقت خود با ضرورت اقدام مشترک جهت یافتن راه‌های عملی برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق را اعلام کردند.

به گزارش فارس، در حالی که نخست وزیر انگلیس اظهار داشته تحت هر شرایطی در 31 اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج می‌شود، اینک احزاب مخالف دولت این کشور در تلاشند مانع وقوع برگزیت بدون توافق (خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق) شوند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» احزاب مخالف دولت انگلیس سه شنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک موافقت خود در ممانعت از برگزیت بدون توافق را اعلام کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «شرکت کنندگان در مورد ضرورت اقدام مشترک جهت یافتن راه‌های عملی برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، از جمله احتمال تصویب قانون و رأی عدم اعتماد موافقت کردند.»

این گفت‌وگوها با حضور «جرمی کوربین» رهبر «حزب کارگر»، «حزب ملی اسکاتلند»، «لیبرال دموکرات‌ها»، «حزب سبز» و «گروه مستقل برای تغییر» برگزار شد.

این در حالی است که نخست وزیر انگلیس دوشنبه گفت که آماده است تا گفت‌وگوهای برگزیت با اتحادیه اروپا را تا آخرین دقیقه قبل از 31 اکتبر ادامه دهد و اگر ضرورت داشت در آن روز تصمیم بگیرد که بدون توافق از این اتحادیه خارج شود.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس انگلیس هفته آینده و بعد از خاتمه تعطیلات تابستانی مهیای گفت‌وگو با بوریس جانسون در این زمینه می‌شود. ابتدا قرار بود انگلیس 29 مارس (9 فروردین) اتحادیه اروپا را ترک کند، اما عدم موفقیت مجلس این کشور در توافق با «ترزا می» نخست وزیر وقت این کشور منجر به موکول شدن آن به 31 اکتبر شد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین