|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۷۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
شبکه کان اعلام کرد، ارزیابی‌های امنیتی اسرائیل حاکی از آن هستند که جنبش جهاد اسلامی نیز موشک‌هایی از غزه به سمت جنوب اراضی اشغالی شلیک کرده است.
 جنبش حماس از قاهره خواست برای توقف حملات احتمالی رژیم صهیونیستی به غزه وارد عمل شود در این راستا همچنین هیئتی امنیتی از سوی این جنبش وارد مصر می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، منابعی اعلام کردند، در سایه تشدید تنش و درگیری‌ها در نوار مرزی غزه، هیئت امنیتی حماس متشکل از فرمانده نیروهای امنیتی در غزه برای انجام مذاکرات با سازمان اطلاعات عمومی مصر، راهی قاهره شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع آگاه فلسطینی در گفت‌وگو با خبرگزاری "فلسطین الان" تاکید کردند که ریاست این هیئت را روحی مشتهی عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بر عهده دارد.

توفیق ابو نعیم فرمانده نیروهای امنیتی در نوار غزه نیز مشتهی را همراهی می‌کند.

این منابع تاکید کردند که هیئت حماس قرار است با مسؤولان سازمان اطلاعات مصر دیدار و در مورد مسائل مهم و اساسی از جمله تقویت روابط دوجانبه، کاهش محاصره غزه و مساله آرام‌سازی اوضاع در این باریکه گفت‌وگو کند.

در عین حال پس از اینکه رژیم صهیونیستی طی روهای اخیر علیه غزه دست به حملات موشکی زد، شبکه "کان" اسرائیل اعلام کرد، تل‌آویو پیام تهدیدآمیزی از طریق سازمان اطلاعات مصر به حماس فرستاد.

این شبکه در ادامه مدعی شده، قاهره پیامی را به حماس منتقل کرد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی در حمله به غزه تردید نخواهد کرد و حوادث موجود در جبهه شمالی با سوریه و لبنان مانع از تشدید حملات این رژیم به غزه نمی‌شود. رژیم صهیونیستی به سازمان اطلاعات مصر اعلام کرد، چه به دلیل انتخابات یا غیر آن در حمله به غزه کوتاهی نخواهد کرد.

ارتش رژیم اشغال‌گر نیز روز یکشنبه از رصد پرتاب سه موشک از اراضی اشغالی به سمت غزه خبر داد و جنگنده‌های اسرائیل صبح روز دوشنبه پایگاه گردان‌های عزالدین القسام،‌ شاخه نظامی حماس در شمال غزه را هدف قرار دادند.

شبکه کان اعلام کرد، ارزیابی‌های امنیتی اسرائیل حاکی از آن هستند که جنبش جهاد اسلامی نیز موشک‌هایی از غزه به سمت جنوب اراضی اشغالی شلیک کرده است.

این شبکه مدعی شد، حماس به مصر اطلاع داده است که پرتاب موشک با منافع این جنبش مغایرت دارد.

در کنار نقض‌های نظامی تقریبا روزانه رژیم صهیونیستی، از زمان پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی ۲۰۰۶ نیروهای اشغال‌گر بیش از یک میلیون فلسطینی را در غزه محاصره کرده‌اند.

طی روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان،‌ عراق و سوریه، پایگاه‌های حشد شعبی و حزب‌الله لبنان را مورد حمله قرار داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین