|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۷۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
سرپرست وزارت میراث فرهنگی گفت: در سال ۹۶ شمار گردشگران کشور ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده‌ است و با سِیر در پیش گرفته‌شده به رقم ۲۰ میلیون گردشگر ورودی نیز خواهیم رسید.
  سرپرست وزارت میراث فرهنگی گفت: در سال ۹۶ شمار گردشگران کشور ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده‌ است و با سِیر در پیش گرفته‌شده به رقم ۲۰ میلیون گردشگر ورودی نیز خواهیم رسید.

علی اصغر مونسان در آیین افتتاح سفره‌خانه سنتی در خانه چهره‌نگار گفت: بناهای تاریخی با همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تحت نظارت میراث فرهنگی سِیر مرمّتی خوبی داشته‌اند.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: افتتاح سفره‌خانه در خانه چهره‌نگار به‌عنوان یکی از بناهای تاریخی شناخته‌شده در مجاورت ارگ کریمخان زند، از نمونه‌های مشارکت مردمی در این مرمت هاست.
مونسان: هدف‌گذاری برای جذب 20 میلیون گردشگر خارجی

وی با اشاره به توسعه گردشگری با تغییر کاربری اصولی این خانه قدیمی و تاریخی در شیراز اظهار داشت: شیراز با ویژگی خوب خود، قطب گردشگری است و در این وقت شب با دیدن شمار فراوان گردشگران در مقابل ارگ کریمخان خستگی سفر را از تن ما درآورد.

مونسان با تاکید بر رونق گردشگری داخلی اعلام کرد:  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری از سوی سرمایه‌گذاران داخلی کشور رقم قابل توجهی است که بناهای تاریخی مانند خانه چهره‌نگار را به فضایی برای کسب و کار تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: بودجه دولتی کفاف مرمت تمام بناها و خانه‌های تاریخی را نمی‌دهد و ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه اثربخش بوده است؛ تا جایی که بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ موافقت اصولی در دولت دوازدهم در حوزه گردشگری صادر شده است.

مونسان اضافه کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی در سال ۹۶، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر داشتیم و سهم ما براساس گزارش بانک مرکزی ۱۱.۸ میلیارد دلار بوده است. این آمار در سال ۹۷ به عدد ۷.۸ میلیون نفر گردشگر ورودی رسید و سهم ما بالغ بر ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار می‌شود.

این مقام مسئوول، هر گردشگر خارجی که هزار و ۴۰۰ دلار درآمد داشته باشد را در اقتصاد دارای نقش موثر عنوان کرد و با بیان اینکه برخورداری از ۲ هزار پروژه گردشگری و ۵۰۰ هتل گام‌های بلندی در رونق صنعت توریسم خواهد بود، گفت: در سال ۹۶ شمار گردشگران کشور ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده‌ است و با سِیر در پیش گرفته‌شده به رقم ۲۰ میلیون گردشگر ورودی نیز خواهیم رسید.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین