|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۷۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
نامبرده پس از انتقال به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ ابتدا منکر هرگونه برداشت اینترنتی شد اما در مواجهه با مستندات موجود، به ۲۱ فقره کلاهبرداری اینترنتی با سوء استفاده از اطلاعات حساب افراد در شهرهای مختلف کشور اعتراف کرد.
نوجوان ۱۶ ساله که با سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد اقدام به ۲۱ فقره برداشت غیر مجاز از حساب مردم در سطح کشور کرده بود، درشهرستان ساوجبلاغ استان البرز دستگیر شد.

سرهنگ مهدی فضل علیشاه ، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر این که طی ۲ مرحله مبلغ ۲۵ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از کارت بانکی وی برداشت شده ، پیگیری موضوع در دستورکار پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

 کارشناسان پلیس فتا در بررسی های اولیه متوجه شدند که این مبلغ از حساب نامبرده برداشت و به حساب فرد دیگری واریز شده که پس از دعوت به پلیس فتا در خصوص موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.

با توجه به این که تحقیقات نیز صحت گفته های وی را تایید می کرد بررسی ها وارد مرحله جدیدتری شد و با انجام اقدامات پلیسی در نهایت محرز شد که فردی که به حساب بانکی وی دسترسی داشته و از کارت بانکی ا ش سوء استفاده کرده،  پسر ۱۶ ساله او است که بلافاصله با هماهنگی های صورت گرفته در شهر جدید هشتگرد دستگیر شد.

نامبرده پس از انتقال به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ  ابتدا منکر هرگونه برداشت اینترنتی شد اما در مواجهه با مستندات موجود، به ۲۱ فقره کلاهبرداری اینترنتی با سوء استفاده از اطلاعات حساب افراد در شهرهای مختلف کشور اعتراف کرد.

فضل علیشاه  افزود:  این پسر ۱۶ ساله  با  تبلیغات خرید اپلیکیشن در گروه های شبکه های اجتماعی، افراد را ترغیب به ورود به درگاه خرید اینترنتی می کرد و از این طریق اطلاعات حساب طعمه های خود را به سرقت برده و پس از آن  حساب آن ها را خالی می کرد که  تلاش برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین