|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۷۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
امگا3 و امگا6 دردسته ی اسیدهای چرب غیر اشباع چند حلقه ای قرار می‌گیرند. این اسیدهای چرب نقش مهمی در برخی عملکردهای بدن ما بازی می‌کنند.
امگا3 و امگا6 دردسته ی اسیدهای چرب غیر اشباع چند حلقه ای قرار می‌گیرند. این اسیدهای چرب نقش مهمی در برخی عملکردهای بدن ما بازی می‌کنند.

اگر ما همان طور که از اهمیت اسیدهای چرب می گوییم از امگا 3 هم یاد می‌کنیم، به این علت است که این اسیدها به اسیدهای چرب ضروری معروف اند: بدن ما به آنها نیاز دارد، اما خودش نمی‌تواند آنها را بسازد. بنابراین، اهمیت تغذیه در این است که خوراکی ها تنها منبع وارد کردن امگا 3 به بدن هستند.

خوردن امگا3 به هر شکل چه از طریق مصرف مواد خوراکی ( مغز گردو، روغن گردو، روغن کلزا، ماهی های چرب، سویا، شاهدانه و جوانه ی گندم) و چه به صورت قرص برای بدن بسیار مفید است که برای خانمها می تواند در زیبایی پوست بسیار موثر باشد و از چروک شدن زود هنگام پوست جلوگیری کند .

اگر از قرصهای امگا 3 استفاده می کنید بهتر است بدانید که می توانید مثل تمام ماسکها هفته ای دو بار به فاصله ی 3 روز همزمان با خوردن آن محتویات یک قرص را نیز به آرامی با حرکت دورانی به روی پوست خود به جز زیر چشم و اطراف لبها بمالید که دقیقا امگا 3مثل یک کرم نرم کننده بر روی پوست شما عمل خواهد کرد و پس از مدتی جذب خواهد شد .

نکته 1 : همانطور که گفته شد هیچگاه امگا 3 را اطراف لبها نزنید.
نکته 2 : ترجیحا آن را شب هنگام خواب بخورید و به پوست بزنید و صبح با صابون بشویید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین