|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۷۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
نخست وزیر لبنان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا درباره خطرات اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حق حاکمیت لبنان هشدار داد.
 «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا عصر یکشنبه تلفنی با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان درباره تحولات اخیر در عرصه لبنان و منطقه گفت‌وگو کرد.

به نوشته پایگاه «لبنان ۲۴»، پامپئو در این تماس تلفنی بر ضرورت جلوگیری از هرگونه تشدید تنش‌ها و تلاش تمامی طرف‌ها برای جلوگیری از بحرانی شدن شرایط تاکید کرده است.

حریری نیز در این تماس تلفنی گفته است که لبنان به توافقنامه‌های بین‌المللی از جمله قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند بوده است. وی همچنین درباره خطرات ادامه نقض‌ این قطعنامه و حق حاکمیت لبنان توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده و بر پایان این اقدامات اسرائیل تاکید کرده است.

حریری علاوه بر این گفت که طرف لبنانی تمام تلاش خود را برای خویشتنداری و تلاش برای کاهش تنش‌ها به کار خواهد بست.

بامداد (امروز) یکشنبه (سوم شهریور) منابع محلی در بیروت پایتخت لبنان، از شنیده شدن صدای انفجار خبر دادند. دقایقی بعد شبکه الجزیره از محل حادثه گزارش کرد که شاهدان می‌گویند یک پهپاد پس از سقوط در یکی از خیابان‌های جنوب بیروت، در حال سوختن است. ساعاتی بعد ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پهپادها متعلق به رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

پس از آن نخست‌وزیر لبنان حضور دو پهپاد شناسایی رژیم صهیونیستی در آسمان جنوب بیروت را تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان و نقض صریح قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد دانست.

الحریری این حادثه را «تهدیدی برای ثبات منطقه‌ای و تلاشی برای متشنج کردن بیشتر وضعیت  دانست و گفت، جامعه بین‌الملل و دوستان لبنان در جهان مسئولیت حمایت از قطعنامه ۱۷۰۱ و عدم نقض آن به دست رژیم صهیونیستی را بر عهده دارند.

قطعنامه ۱۷۰۱ از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در ۱۱ آگوست ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ سی و سه روزه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله صادر شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین