|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۷۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به برداشت اشتباه رسانه‌ها از سخنان صبح یکشنبه ترامپ گفت که رئیس جمهور آمریکا از اینکه تعرفه کالاهای چینی را بیشتر افزایش نداده پشیمان است.
 سخنگوی کاخ سفید با اشاره به برداشت اشتباه رسانه‌ها از سخنان صبح یکشنبه ترامپ گفت که رئیس جمهور آمریکا از اینکه تعرفه کالاهای چینی را بیشتر افزایش نداده پشیمان است.

به گزارش فارس، صبح امروز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی صبحانه کاری با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس دیدار کرد.

در جریان این دیدار خبرنگاری از ترامپ پرسید آیا وی درباره تشدید جنگ تجاری با چین تجدیدنظر خواهد کرد که رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد:« بله، مطمئنا، چرا که نه.»

ترامپ در ادامه افزود که وی درباره هر چیزی تجدید نظر می‌کند.

پس از این سخنان بود که رسانه‌های مختلف اعلام کردند که ترامپ از تشدید جنگ تجاری با چین پشیمان شده است.

در واکنش به این گزارش‌ها، «استفانی گریشام» سخنگوی کاخ سفید منظور ترامپ از تجدید نظر درباره جنگ تجاری میان آمریکا و چین را شفاف ساخته و گفت که ترامپ از این موضوع پشیمان است که چرا تعرفه کالاهای وارداتی چین به آمریکا را بیش از آنچه که روز جمعه اعلام شد، بالا نبرده است.

وی گفت که از سخنان ترامپ برداشت اشتباهی صورت گرفته و رئیس جمهور به سوال خبرنگار به این دلیل پاسخ مثبت داده، چون از افزایش ندادن بیشتر تعرفه‌ها پشیمان است.

چین روز جمعه اعلام کرد در صورتی که واشنگتن اقدامات غلط خود را تصحیح نکند،‌ پکن آماده تلافی است و از اول سپتامبر و 15 دسامبر به ترتیب تعرفه‌های 5 درصدی و 10 درصدی بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی اعمال خواهد کرد.

لیست کالاهایی که چین قصد دارد بر روی آنها تعرفه اعمال کند شامل محصولات کشاورزی، نفت خام، هواپیماهای کوچک و خودرو است.

پس از آن بود که ترامپ با انتقاد شدید از این اقدام چین تعرفه‌های جدیدی را علیه کالاهای چینی اعمال کرد.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد:«از اول اکتبر (9 مهر) 250 میلیارد دلار کالاهایی چینی که در حال حاضر با تعرفه 25 درصدی وارد آمریکا می‌شوند باید مالیات 30 درصدی دهند به علاوه 300 میلیارد دلار کالاهای باقیمانده چینی که از اول ستپامبر (10 شهریور) قرار بود تعرفه 10 درصدی بدهند، هم اکنون باید تعرفه 15 درصدی پرداخت کنند.»

ترامپ که مشاورینی با رویکردهای ضدچینی دارد، در مدت حضورش در کاخ سفید روی صدها میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال کرده است. در مقابل، چین نیز بر واردات کالاهای آمریکایی تعرفه تحمیل کرده و واردات برخی محصولات آمریکایی از جمله دانه‌های سویا را متوقف کرده است. در هفته‌های اخیر برخی از کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند که ادامه این روند می‌تواند به بروز رکود در اقتصاد این کشور منجر شود

رئیس‌جمهور آمریکا از کسری تجاری این کشور در روابط با چین و اتحادیه اروپا گلایه دارد و مدعی است که پکن از طریق دستکاری ارزش پول و سرقت اطلاعات شرکت‌های آمریکایی، میزان صادرات خود به آمریکا را افزایش می‌دهد. ترامپ از شرکت‌های آمریکایی که محصولات خود را در چین تولید می‌کنند هم خواسته تا به خاک آمریکا بازگردند، در غیراینصورت از معافیت تعرفه‌ای برخودار نخواهند بود.

در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که در سال ۲۰۱۷ تدوین شد، برای اولین بار چین در کنار روسیه به عنوان یک رقیب راهبردی برای ایالات متحده توصیف شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین