|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۷۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
AirPower ایده بسیار جذابی بود که توسط اپل معرفی شده ولی پس از تأخیرهای فراوان بالاخره چند ماه پیش به صورت رسمی اعلام شد که توسعه آن متوقف شده و به بازار عرضه نخواهد شد. به تازگی یک شرکت آلمانی محصولی با همان ایده را تولید کرده که می‌تواند بالاخره ایده جذاب AirPower را تحقق بخشد.
  AirPower ایده بسیار جذابی بود که توسط اپل معرفی شده ولی پس از تأخیرهای فراوان بالاخره چند ماه پیش به صورت رسمی اعلام شد که توسعه آن متوقف شده و به بازار عرضه نخواهد شد. به تازگی یک شرکت آلمانی محصولی با همان ایده را تولید کرده که می‌تواند بالاخره ایده جذاب AirPower را تحقق بخشد.

این شرکت هلندی که ZENS نام دارد از یک آرایه متشکل از 16 سیم‌پیچ داخلی برای ایجاد میدان‌های الکتریکی و شارژ کردن بی‌سیم دستگاه‌هایی که روی صفحه آن قرار می‌گیرد استفاده می‌کند که به شما اجازه می‌دهد دو یا چند دستگاه را روی هر قسمتی از آن که خواستید قرار داده و بتوانید بدون محدودیت، دستگاه خود را شارژ کنید.

این دستگاه که ZENS Liberty نام دارد توانایی شارژ دستگاه‌هایی که از استاندارد بی‌سیم Qi استفاده می‌کنند را خواهد داشت و می‌تواند حداکثر توان خروجی تا 30 وات را در اختیار شما قرار دهد و اگر دوست داشتید می‌توانید با اتصال کابل USB از جریان شارژ مستقیم 2.4 آمپری آن نیز استفاده کرده و یا همزمان با شارژ بی‌سیم، یک دستگاه دیگر را نیز با اتصال کابل شارژ کنید.

برای اینکه کیفیت دستگاه نیز بالاتر برود و همچنین برخی احتیاجات طراحی مهندسی مرتفع شود بدنه دستگاه نیز از جنس آلومینیوم ساخته شده و همچنین برای اتصال این پد شارژر به جریان برق شهر باید از یک آداپتور برق 45 واتی استفاده کنید که با استفاده از درگاه USB-C به دستگاه وصل می‌شود.

بیشتر دستگاه‌هایی که تا پیش از این برای شارژ بی‌سیم دستگاه‌های دیگر عرضه شده‌اند میزان توان و سیم‌پیچ‌های کمتری دارند و برای اینکه بتوانید با آنها گوشی و یا هر وسیله دیگری را شارژ کنید نیاز است تا دستگاه در یک حالت ثابت و محل مشخص شده قرار بگیرد ولی از مزایای ZENS Liberty این است که می‌توانید در هر کجای صفحه که خواستید دستگاه خود را قرار دهید و آنگاه است که دستگاه شما می‌تواند بدون محدودیت شارژ شود.

این وسیله نزدیک‌ترین طرح پیاده‌شده به طرح اولیه AirPower اپل است که پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره اعلام شد که دیگر نباید منتظر آن بمانیم ولی عرضه ZENS Liberty و دستگاه‌هایی مانند آن می‌تواند بالاخره خواسته قدیمی کاربران را برای دسترسی به دستگاهی که بتواند با آزادی عملی بیشتری دستگاه‌هایشان را شارژ کند برآورده خواهد کرد.

همانطور که می‌دانید دلیل اصلی مشکل اپل در طراحی نهایی AirPower افزایش دمای بیش‌ از حد ساختار ایجاد شده بود که قصد داشت از 21 تا 24 سیم‌پیچ برای رسیدن به هدف خود استفاده کند که به نظر با کاهش آنها به 16 سیم‌پیچ و برخی تغییرات طراحی مهندسی، ZENS توانسته این ایده را پیاده کند.

شرکت سازنده اعلام کرده که این دستگاه از دو ماه دیگر و با قیمت پایه 140 دلار در بازار عرضه خواهد شد و یک نسخه ویژه و محدود از آن نیز تولید خواهد شد که بدنه شیشه‌ای داشته و 40 دلار از نسخه پایه گران‌تر خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین