|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۷
کد خبر: ۲۷۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
به شهروندان توصیه می‌کنیم که هنگام خرید کالا ضمن دقت به علامت استاندارد، در صورت داشتن تردید کد 10 رقمی را به شماره 10001517 پیامک کرده و پاسخ را دریافت کنند.
مدیرکل استاندارد استان فارس از پلمب یک باغ در منطقه بیدزرد شیراز خبر داد که به شکل غیرقانونی اقدام به تولید و توزیع پنج نمونه دستمال کاغذی غیربهداشتی و غیراستاندارد می کرده است.

مرتضی رهنما در گفت و گو با ایسنا، گفت: صبح امروز بازرسان و کارشناسان اداره کل استاندارد فارس در معیت نیروی انتظامی، یک باغ را در منطقه بیدزرد شهرستان شیراز که از آن به عنوان کارگاه تولید دستمال کاغذی استفاده می‌شد، پلمب کرد.

وی گفت: افرادی در این کارگاه به شکلی بسیار حرفه‌ای اقدام به تولید محصول دستمال کاغذی و حوله کاغذی کرده و با درج علامت و کد 10 رقمی جعل شده استاندارد، این محصول را با قیمتی کمتر از قیمت واقعی محصول به بازار عرضه می کردند.

رهنما با بیان اینکه در زمان پلمب محل تنها یک نفر در باغ حضور داشته که خود را باغبان معرفی کرده است، گفت: نیروی انتظامی افراد متخلف مرتبط با این کارگاه غیرقانونی را تحت پیگرد قرار داده اند.

وی گفت: در این کارگاه غیرقانونی پنج نوع دستمال و حوله کاغذی با مارک‌های نرگس، سونیا، فرمین، رکو و پاک فرم تولید و به بازار عرضه می‌شده که همه این کالاها غیراستاندارد و غیربهداشتی است.

رهنما با یادآوری اینکه تولید کننده غیرقانونی، علامت استاندارد و کد ده رقمی را جعل و روی بسته ها درج کرده است، گفت: یکی از کدهای جعل شده، مربوط به یک کالای استاندارد است که در استان گلستان تولید و عرضه می‌شود و این متخلفان با جعل آن اقدام به تولید یک کالای غیراستاندارد کرده اند.

وی تخلفات انجام شده در این کارگاه را متعدد اعلام و با بیان اینکه پرونده برای رسیدگی قانونی در اختیار مراجع قرار گرفته است، گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم که هنگام خرید کالا ضمن دقت به علامت استاندارد، در صورت داشتن تردید کد 10 رقمی را به شماره 10001517 پیامک کرده و پاسخ را دریافت کنند.

رهنما با توصیه به مردم در خصوص خرید از مراکز قانونی تهیه و توزیع محصولات غذایی و بهداشتی، گفت: اینکه یک محصول با قیمت کمتر از سایر محصولات مشابه توزیع می شود، جای تردید دارد و باید خریدار نسبت به آن هوشیار باشد.

مدیرکل استاندارد فارس تاکید کرد که مردم از خرید کالاهای غذایی و بهداشتی که مستقیم با سلامت افراد ارتباط دارد، خارج از مراکز عرضه قانونی و شناسنامه دار، خودداری کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین