|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۳
کد خبر: ۲۷۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
امام جمعه مشهد از فعالیت استاندار خراسان رضوی حول محور توسعه اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد و گفت: اقدامات چند ماهه استاندار ۸۰ شرکت معین را در روستاها وشهرهای استان به کارانداخته و بیش از ۹۲ هزار میلیارد تومان سرمایه از نقدینگی های مردم این استان را به کار گرفته است.
امام جمعه مشهد گفت: مسئولان فرهنگی از جمله ستاد های امر به معروف و نهی از منکر، وزارتخانه های علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باید پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد کنند.

 حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: برای مقابله با ترویج ولنگاری ها و تهاجم فرهنگی دشمن باید از نعمت خدایی هنر در جهت تربیت فرهنگی و دینی جامعه استفاده شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این راستا قدم بردارد.

 وی اظهار داشت: ما معتقد به بستن فضای فرهنگی نیستیم اما با جریان ولنگاری و ترویج فضای لاابالی گری در جامعه مخالفیم.

امام جمعه مشهد گفت: ابراز نگرانی نسبت به حجاب و برخی هنجارشکنی ها در این زمینه بسیار مهم است و نگرانی از این بابت در راستای مخالفت رهبری با ولنگاری فرهنگی است.

وی افزود: اقتدار دفاعی ما دشمن را از هر نوع اقدامی در این زمینه نا امید کرده لذا به دنبال صدمات اقتصادی و فرهنگی و کشیدن سفره دین از زیر دست مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: برای رفع مشکلات اقتصادی نیازمند کارگزارانی هستیم که با اتکا به رهنمودهای رهبری به میدان اقتصاد بیایند و لازمه عمل در این زمینه نیز نیروی انسانی، سرمایه و فناوری است.

وی گفت: جوانان مستعد جامعه نیروی انسانی داخلی کشور را تامین می کنند و از طرفی نقدینگی داخلی نیز وجود دارد لذا کشور از نظر سرمایه انسانی و مالی مشکلی ندارد.

علم الهدی افزود: صاحبان نقدینگی باید رهنمود های حکیمانه رهبری را بپذیرند و سرمایه خود را به جای تفرجگاه ها و عیاشی ها در تولید مصرف کنند.

وی اظهار داشت: مشکل مشهد این است که با وجود سالانه ۳۵ میلیون زائر داخلی و چند میلیون زائر خارجی برخی فکر می کنند سرمایه خود را در مشهد و در زمینه های عیاشی و تفریح به کارببندند تا سود کلان ببرند در حالی که این کار مقابله با حضرت امام رضا (ع) و هویت شهر امام رضا (ع) است، این افراد باید سرمایه خود را به مصرف فعالیت های اقتصادی برسانند.

امام جمعه مشهد از فعالیت استاندار خراسان رضوی حول محور توسعه اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد و گفت: اقدامات چند ماهه استاندار ۸۰ شرکت معین را در روستاها وشهرهای استان به کارانداخته و بیش از ۹۲ هزار میلیارد تومان سرمایه از نقدینگی های مردم این استان را به کار گرفته است.

وی افزود: استاندار خراسان رضوی این اقدامات را با استفاده از برنامه های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب انجام داده و عملیاتی کرده است و شایسته است این برنامه در دیگر استانها نیز به کار گرفته شود.

علم الهدی با بیان اینکه در تامین فناوری برای توسعه اقتصادی نیز مشکل نداریم اظهار داشت: پیش از این می خواستند سامانه اس ۳۰۰ را تحویل ما بدهند که به خاطر معاملاتی که با آمریکا داشتند تحویل ما نشد، اما دیدیم با اتکا به فناوری داخلی سامانه مافوق اس ۳۰۰ و حتی نزدیک به اس ۴۰۰ در کشور تولید و رونمایی شد لذا در بخش فناوری نیز از خارج کشور بی نیاز هستیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین