|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۷۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
طی سال‌های گذشته تنها مانع ژاپن در تبدیل شدن به قدرت اول فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا، ایران بود که به نظر می رسد با برنامه ریزی در این رشته ها نیز توانستند به این دست یابند.
ژاپنی‌ها که روزگاری توانسته بودند با برنامه ریزی بلند مدت فوتبال آسیا را پشت سر بگذارند، اکنون به آقای فوتسال و فوتبال ساحلی در این قاره تبدیل شده‌اند.

 جاه طلبی ژاپن در فوتبال محدود به زمین چمن نبود و این کشور یک بار دیگر با اتکا به ساختارمداری و برنامه‌ریزی توانسته به سلطه طولانی مدت ایران بر فوتسال و فوتبال آسیا نیز پایان ببخشد و اکنون باید این تیم را قدرتمندترین کشور در رشته های فوتبالی در آسیا دانست.

طی سال‌های گذشته تنها مانع ژاپن در تبدیل شدن به قدرت اول فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا، ایران بود که به نظر می رسد با برنامه ریزی در این رشته ها نیز توانستند به این دست یابند.

*شکست‌های متوالی فوتسال ایران مقابل ژاپن

ژاپنی‌ها چند روز قبل توانستند در فینال مسابقات جام باشگاه های فوتسال آسیا مس سونگون را شکست دهند و جام قهرمانی را به خانه ببرند.

علاوه بر این تیم فوتسال جوانان ژاپن نیز در مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا به میزبانی ایران موفق به کسب قهرمانی در تبریز شد تا نخستین زنگ خطرهای جدی برای ایران به صدا در آید. در واقع ژاپنی‌ها به طور متناوب توانسته بودند در گذشته قهرمانی فوتسال را کسب کنند اما برنامه ریزی آن ها رده‌های پایه نشان از عزم جدی آن‌ها برای تبدیل به قدرت اول آسیا دارد.

*قهرمانی سامورایی‌ها در فوتبال ساحلی

سامورایی‌ها در فوتبال ساحلی هم بیکار ننشستند. آن‌ها در مسابقات قهرمانی فوتبال ساحلی ضمن شکست دادن ایران در مرحله یک چهارم نهایی به راحتی قهرمان آسیا شدند و جلوی صعود ایران به جام جهانی را هم گرفتند تا به سلطه ایران پایان بخشند.

*ناکامی پرسپولیس و تیم ملی مقابل ژاپنی‌ها

صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی بسیار بزرگ برای فوتبال ایران بود اما برای کشوری مانند ژاپن که همواره توانسته قهرمانی این مسابقات را کسب کند، غلبه بر پرسپولیس کار دشواری نبود و کاشیما آنتلرز حسرت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را بر دل ایرانی‌ها گذاشت و در تهران جشن قهرمانی گرفت.

اشتباه بزرگ شاگردان کارلوس کی‌روش در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا نیز حسرت دیگری برای فوتبال دوستان ایرانی بود که در صدد قهرمانی در آسیا بودند. تیم کی‌روش که یک نیمه توانسته بود به خوبی از پس ژاپن برآید، در نیمه دوم روی اشتباهات فردی قافیه را به سامورایی‌ها باخت و از رسیدن به فینال بازماند.

هر چند ژاپن قهرمان آسیا نشد اما توانست در شکست دادن تیم‌های ایرانی در طول یک سال رکورد جالبی را ثبت کند.

روند کنونی در قاره آسیا و قدرت نمایی ژاپن در رشته های مختلف در کنار ظهور کشورهایی مانند افغانستان در فوتسال، ترکمنستان و تاجیکستان در فوتبال که اخیرا ایران را هم در رقابت‌های منطقه‌ای تحت فشار قرار دادند، نشان از پیشرفت کشورهای کم نام و نشان و همینطور رکود در فوتبال ایران دارد که نتوانسته روند رو به رشد خود را ادامه دهد و فراتر از فوتبال آسیا رود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین