|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۷۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
سال 2018 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیمش را برای تاسیس "نیروی فضایی" در ارتش آمریکا اعلام کرده و از تدارک بودجه برای این سازمان سخن گفت؛ بودجه‌ای که قرار است تا سال 2020 درباره آن تصمیم گرفته شود.
 بر اساس اعلام معاون رئیس جمهور آمریکا سرانجام فرماندهی نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به "فرماندهی فضا" در پایان ماه جاری میلادی قرار است افتتاح شده و کارش را آغاز کند.

 مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا خبر افتتاح واحد فرماندهی فضا در ارتش آمریکا را در جریان نشستی با اعضای شورای ملی فضا در آمریکا اعلام کرد.

واحد فرماندهی فضای ارتش آمریکا شاخه جدیدی از این ارتش است که عهده‌دار فرماندهی متحد رزمی و هدایت عملیاتهای نظامی این کشور در حوزه فضا خواهد بود.

این واحد فرماندهی به مجرد عملیاتی شدن تبدیل به یازدهمین واحد فرماندهی رزمی متحد در ارتش آمریکا در کنار چندین فرماندهی دیگر از جمله فرماندهی راهبردی، فرماندهی عملیات‌های ویژه و واحدهای دیگر برخوردار از کارکردهای تخصصی و یا واحدهای مختص مناطق جغرافیایی خاص خواهد شد.

مایک پنس در ششمین نشست نهاد تازه تاسیس شورای ملی فضا در آمریکا گفت: هفته آینده ما رسما این فرماندهی رسمی متحد جدید را که در آمریکا به عنوان فرماندهی فضای ایالات متحده شناخته خواهد شد برپا خواهیم کرد.

مایک پنس این خبر را در حالی که در زیر شاتل فضایی دیسکاوری ایستاده بود اعلام کرد؛ شاتلی که تلسکوپ مشهور هابل را در مدار زمین قرار داده است.

در عین حال ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اظهار کرد: عملیات‌های واحد فرماندهی فضای آمریکا در تاریخ 29 اوت در مراسمی رسمی به منظور "برپا شدن" این شاخه جدید آغاز خواهد شد.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که این واحد فرماندهی فضا در ارتش آمریکا بلافاصله بعد از افتتاح شدن عملیاتی شده و متشکل از 87 متخصص تحت نظارت ژنرال جان ریموند که هم اکنون فرمانده واحد فرماندهی فضای متعلق به نیروی هوایی آمریکا هست، خواهد بود.

سال 2018 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیمش را برای تاسیس "نیروی فضایی" در ارتش آمریکا اعلام کرده و از تدارک بودجه برای این سازمان سخن گفت؛ بودجه‌ای که قرار است تا سال 2020 درباره آن تصمیم گرفته شود.

ترامپ در ماه فوریه با امضای حکمی به پنتاگون دستور داد تا "نیروی فضایی" را در ارتش آمریکا به عنوان ششمین شاخه ارتش در کنار نیروهای زمینی، هوایی و دریایی به همراه نیروهای تفنگداران دریایی و گارد ساحلی تاسیس کند. با این حال "نیروی فضایی" به عنوان ششمین شاخه ارتش آمریکا و "فرماندهی فضایی" به عنوان یازدهمین واحد فرماندهی این ارتش دو موجودیت مجزا هستند.

پاتریک شاناهان معاون وزیر دفاع سابق آمریکا پیشتر در توئیتر گفت: نیروی فضایی یک نیروی تامین کننده پرسنل، دارایی‌ها و قابلیت‌ها در حمایت از عملیات‌های فضایی است اما فرماندهی فضایی واحد دیگری است که به عنوان واحد فرماندهی عملیاتی خدمت کرده و قابلیت‌ها در حوزه فضا را بکار گرفته و عملیات‌های فضایی را رهبری خواهد کرد.

مایک پنس در تلاش برای رفع تردیدهای برخی از منتقدان درباره این طرح‌ها گفت: حوزه فضا یک حوزه شرکت در رزم محسوب می‌شود.

او تاکید کرد: نیروی فضایی آمریکا تضمین خواهد کرد که کشور ما برای دفاع از مردم ما و دفاع از منافع و ارزش‌های ما در حوزه وسیع فضا و همین طور در همین جا در روی زمین با تکنولوژی‌هایی که پشتیبان مسئله دفاع مشترک خواهند بود آمادگی دارد.

برآورد شده که نیروی فضایی آمریکا بالغ بر دو میلیارد دلار هزینه داشته و کنگره آمریکا همچنان در تلاش برای توافق در مورد آن است اما ممکن است این نیروی فضایی در بودجه تصویب شده نامش باقی نماند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین