|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۷۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
منابع سوری اعلام کردند که همزمان با استقرار نیروهای ارتش سوریه در برخی مناطق شهر خان شیخون در حومه ادلب، تروریست ها از این شهر و نیز شهرک های شمالی حومه حماه بطور کامل عقب نشینی کردند.
 منابع سوری امروز (سه شنبه) اعلام کردند که همزمان با استقرار نیروهای ارتش سوریه در برخی مناطق شهر خان شیخون در حومه ادلب، تروریست ها از این شهر و نیز شهرک های شمالی حومه حماه بطور کامل عقب نشینی کردند.

به گزارش شبکه خبری "روسیا الیوم"، نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد با ورود نیروهای ارتش سوریه به محله های شمالی خان شیخون و درگیری های شدید با تروریست ها، عناصر تروریستی از این شهر و روستاها و شهرک های شمالی حماه از جمله کفرزیتا، اللطامنه، مورک، لحایا و لطمین به طور کامل عقب نشینی کردند.

همچنین یک منبع میدانی سوری در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ارتش سوریه توانست پس از درگیری با تروریست های جبهه النصره، دو تپه النمر و سیریاتیل مشرف به شهر خان شیخون را به کنترل خود درآورند.

وی افزود: ارتش سوریه به عملیات خود در اطراف شهر خان شیخون تا پاکسازی کامل این منطقه از عناصر جبهه النصره و دیگر تروریست ها ادامه می دهد.

رسانه های خبری ساعاتی پیش اعلام کردند که بدنبال تشدید درگیری ها با افراد مسلح در ادلب، نیروهای ارتش سوریه در برخی محله های شمالی خان شیخون مستقر شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز پیشتر اعلام کرد که در درگیری های ۲۴ ساعت گذشته در اطراف شهر خان شیخون میان تروریست ها و ارتش سوریه، فرمانده نظامی یک گروه مسلح وابسته به ترکیه نیز کشته شده است.

ارتش سوریه بدنبال بحرانی شدن اوضاع تروریست های جبهه النصره در ادلب و تلاش ترکیه برای یاری به آنها، وارد خان شیخون شده است.

ارتش سوریه چند ماه است که عملیات گسترده ای را از حومه حماه علیه تروریست ها آغاز کرده تا بتواند حومه حماه و استان ادلب را از کنترل آنها خارج کند.

خان شیخون بزرگترین شهر در حومه جنوبی ادلب، حلقه ارتباطی محورهای شرقی، غربی و شمالی ادلب است و آزاد سازی آن به مثابه گام نخست بازگشایی مسیر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه به دمشق پایتخت سیاسی این کشور به شمار می رود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین