|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «پیوند زدن انگشت اشاره» عصر روز چهارشنبه در کافه کتاب لاله‌زار برگزار خواهد شد.

مراسم رونمایی از کتاب «پیوند زدن انگشت اشاره» تازه‌ترین رمان مهام میقانی، عصر روز چهارشنبه 13 شهریور در کافه‌کتاب لاله‌زار برگزار می‌شود. «پیوند زدن انگشت اشاره» دومین رمان مهام میقانی، نویسنده و نمایشنامه‌نویس جوان است که به‌تازگی توسط نشر زاوش منتشر شده است.

مهام میقانی، پیش‌ از این رمان «گرمازده» را منتشر کرده است. «پیوند زدن انگشت اشاره» دومین اثر بلند این نویسنده محسوب می‌شود. «پیوند زدن انگشت اشاره» روایتی تودرتو با تعداد زیادی خرده‌داستان است که در تهران رخ می‌دهند و داستان آن با سقوط یک مرغ ماهی‌خوار غول‌پيکر در بالکن آپارتمان یکی از شهرک‌های شمال تهران آغاز می‌شود.

ارسلان شخصیت اصلی این رمان، با حضور پرنده‌ به‌ظاهر بیمار در بالکن خانه‌اش، درگیر سلسله اتفاق‌هایی می‌شود که سویه‌هایی از زندگی شهری و خشونت عریان و گسترده شدن دایره‌ اخلاق را پیش چشم خواننده باز می‌کنند. در همان حال‌ و احوال ارسلان بعد از مدت‌ها بی‌خبری دوست میان‌سالش فخرالدین را ملاقات می‌کند. فخرالدین هم مثل مرغ ماهی‌خوار در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. فخرالدین با چاقو مضروب شده و ارسلان هر چه تلاش می‌کند از بلایی که سر دوست صمیمی‌اش آمده سر دربیاورد، موفق نمی‌شود.

فخرالدین به‌شدت هراسناک است و از ارسلان می‌خواهد او را به مکان امنی منتقل کند. ارسلان، فخرالدین را پیش سرایدار یک آسایشگاه می‌برد و همان‌جاست که فخرالدین شروع مى‌کند به روايت ماجرایی که گرفتارش شده. از سوی دیگر ارسلان که نمی‌تواند نسبت به سرنوشت مرغ‌ماهی‌خوار بی‌تفاوت باشد، به آتش‌نشانی زنگ می‌زند و باخبر می‌شود که مرغ را به‌جای باغ‌وحش، به دلیل بیماری، روانه‌ موزه‌ حیات‌وحش کرده‌اند تا بعد از مرگ «تاکسیدرمی‌»اش کنند. و از همین‌جا ارسلان ناخواسته وارد دنیای هراس‌انگیز ماجراهای فخرالدین می‌شود. ماجرایی که در پس پرده‌ روایتش نویسنده به بررسی واکنش‌ها و رفتار آدم‌های شهرنشینی که گرفتار خشونت می‌شوند می‌پردازد، خشونتی که خلاصی از آن نیست و داستان در هزارتویی از این خشونت و سرنوشت پیش می‌رود.

میقانی این رمان را در 175 صفحه نوشته است. «پیوند زدن انگشت اشاره» به تازگی توسط نشر زاوش و با قیمت 8 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

این نویسنده در معرفی خود می‌گوید: «مهام میقانی، متولد 1364 در تهران. جز این رمان دو رمان دیگر هم نوشته‌ام که آن‌ها را برای انتشار سپرده‌ام. الان مشغول نوشتن رمان بعدی هستم که گمان می‌کنم مدت زیادی طول بکشد. برای گذران زندگی نقد هنرهای تجسمی نوشته‌ام، ترجمه و تدریس کرده‌ام و گاهی هم فیلم‌نامه نوشته‌ام. از سه‌سال پیش پایم به رادیو باز شد و از آن‌موقع تا امروز درآمد اصلی‌ام نوشتن نمایش‌نامه‌های رادیویی است و به این کار افتخار می‌کنم، اما در مجموع از هیچ‌کاری به ‌اندازه‌ی نوشتن رمان لذت نبرده‌ام.»

«گرمازده» از جمله کتاب‌اول‌هایی بود که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و در مدت کوتاهی چاپ اول آن به پایان رسید. «گرمازده» رمانی با 330 صفحه‌ است که داستان گم شدن یک سگ در شب است؛ گم‌شدنی که پیدا شدن‌هایی را همراه خود دارد و باز رفتن‌ها و غیب‌شدن‌هایی دیگر را.

میقانی در نمایشنامه‌نویسی رادیویی هم تجربه دارد و یکی از آثار شناخته‌اش در این زمینه، «کتاب آشپزی من» بود که در میان فهرست نمایش‌نامه‌های رادیویی محبوب مخاطبان چند سال اخیر قرار دارد.

مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «پیوند زدن انگشت اشاره» روز چهارشنبه 13 شهریور از ساعت 18 تا 20 با حضور نویسنده اثر و اهالی ادبیات، در کافه‌کتاب لاله‌زار واقع در خیابان سعدی، چهار راه مخبرالدوله، ضلع شمال‌شرقی، پشت ایستگاه مترو سعدی، کوچه‌ نقاش‌باشی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین