|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۲۷۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
وی در سال ۱۹۸۴ میلادی در روسیه به دنیا آمد. گیلموتدینوا از دانشگاه تربیت مدرس ایالتی روسیه فارغ‌التحصیل شد و از سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را در شرکت رادیو و تلویزیون تاتارستان آغاز کرد. همچنین از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ چند مستند ساخت.
 اسامی هیات داوران سه بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

 به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اعضای هیات داوران فیلم‌های بلند و کوتاه، سیفژ و پویانمایی بلند و کوتاه بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

بر این اساس، لیا گیلموتدینوا، یونگ هیون یو، دا-مینگ لی، کاترینا دوکورن، سارا کثیر، محمدمهدی عسگرپور و لیلی رشیدی به عنوان داوران فیلم‌های کوتاه و بلند بخش بین‌الملل، دراگان میلینکوویچ فیمون، فاطیما محمد آلو و محمد بخشی نیز به عنوان داوران بخش سیفژ، و الکساندر آتانه، ایزابلا پلوسینسکا، نیلز پوتمن، میخائیل توملیا و امیر سحرخیز به عنوان داوران بخش پویانمایی بلند و کوتاه معرفی شدند.

در ادامه مختصری از سوابق علمی و هنری اعضاء هیات داوران بخش بین‌الملل و سیفژ را می‌خوانید:

داوران بخش فیلم‌های بلند و کوتاه بین‌الملل

لیا گیلموتدینوا
وی در سال ۱۹۸۴ میلادی در روسیه به دنیا آمد.  گیلموتدینوا از دانشگاه تربیت مدرس ایالتی روسیه فارغ‌التحصیل شد و از سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را در شرکت رادیو و تلویزیون تاتارستان آغاز کرد. همچنین از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ چند مستند ساخت.

او یکی از اعضای فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاری، عضو داوران بین‌المللی جشنواره فیلم داکا، عضو هیات داوران هفتمین جشنواره حقوق بشر نپال و عضو هیات انتخاب پروژه «سینما در هفت روز» کازان بوده است.

یونگ هیون یو
هیون یو در سال ۱۹۷۶ میلادی در کره جنوبی متولد شد. وی در سال ۲۰۰۰ از دانشگاه هنر سئول فارغ‌التحصیل شد و از سال ۱۹۹۹ فیلمسازی را با ساخت فیلم کوتاه «چه چیزی می‌خواهی» آغاز کرد که این فیلم در جشنواره فیلم جوانان کره-ژاپن به نمایش درآمد. فیلم «چهار میلیون ضربه» از آثار یونگ هیون یو در سال ۲۰۰۰ است که جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه مستقل کره و جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه بوسان را کسب کرد.

در سال ۲۰۱۱، فیلم کوتاه وی با نام «تنها»، پس از اکران در چندین جشنواره بین‌المللی، در جشنواره فیلم دائجون برنده جایزه بهترین فیلم شد. همچنین در سال ۲۰۱۹ فیلم کوتاه «افسانه روباه» در جشنواره VR Video Content، جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

دا-مینگ لی
دا-مینگ لی در سال ۱۹۵۳ میلادی در چین متولد شد. او از دانشگاه تمپل مدرک ارشد هنرهای زیبای خود را در رشته رادیو، تلویزیون و سینما دریافت کرد. وی پژوهشگر حوزه فیلم و نویسنده مستند «تاریخ، زیبایی‌شناسی، تولید و اخلاق» (۲۰۱۵) است. او همچنین یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمسازان چین است. از جمله فعالیت‌های او در حوزه تهیه‌کنندگی و کارگردانی، کارگردانی فیلم کوتاه «بازیکن سونا (۱۹۸۸)»  و تهیه‌کنندهی فیلم «یک زندگی بی‌هدف» (۱۹۹۶، برنده جایزه نقره‎ای جشنواره بین‌‍‌المللی فیلم توکیو و جایزه ویژه هیات داوران جهانی جشنواره فیلم کن) است.

در حال حاضر دا-مینگ لی استاد و برگزارکننده کلاس‌های ارشد هنرهای زیبا در آکادمی فیلم دانشگاه هنگ‌کنگ است.

کاترینا دوکورن
کاترینا دوکورن متولد سال ۱۹۶۱ در برلین است و در دانشگاه هومبولت در رشته تاریخ و علوم اجتماعی تحصیل کرد.
کاترینا دو کورن تا سال ۱۹۹۱ در استودیو تلویزیونی GDR به عنوان تدوینگر مشغول فعالیت بود. همچنین از ۲۵ سال پیش تاکنون خبرنگار مستقل بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها و مجلات فرهنگی در آلمان و دیگر کشورهای جهان بوده است. او عضو ثابت فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (FIPRESCI) است.


سارا کثیر
سارا کثیر بازیگر، فیلمساز، و مجری تلویزیون لبنانی است که در سال ۱۹۸۳ میلادی متولد شد.
وی تحصیلات فوق‌لیسانس و دکترای خود را در رشته بازیگری و تئاتر به پایان رساند و در سال ۲۰۱۱ اولین جایزه بین‌المللی خود را در جشنواره فیلم مستند الجزیره به دست آورد.
سارا کثیر در سال ۲۰۱۵، عضو هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود. همچنین در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های لبنانی نقش اصلی را ایفا کرده و تهیه‌کننده و کارگردان چندین فیلم و سریال تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی مناسب برای کودکان و نوجوانان بوده است. در حال حاضر، سارا کثیر استاد دانشگاه رسانه‌، بازیگری و کارگردانی لبنان است.

محمدمهدی عسگرپور
عسگرپور فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشکده صداوسیماست که از تهیه‌کنندگان و کارگردان صاحب نام سینمای ایران به شمار می‌آید. او همچنین عضو هیات مدیره و معاون فیاپ (فدراسیون بین‌المللی انجمن تهیه کنندگان فیلم) است. از جمله سوابق او می توان به ریاست هیئت مدیره و مدیرعاملی خانه سینما، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در دوره‌های در دوره های هفدهم و هجدهم اشاره کرد.


لیلی رشیدی
رشیدی بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون و فارغ‌التحصیل مترجمی زبان فرانسه است که تا به حال آثار بسیاری را در زمینه نمایش کارگردانی کرده است. اولین حضور سینمایی او در فیلم «دلشدگان» به کارگردانی علی حاتمی بوده است و با مجموعه «قصه‌های تا به تا» در تلویزیون به شهرت رسید.


داوران بخش سیفژ


دراگان میلینکوویچ فیمون
دراگان میلینکوویچ فیمون در سال ۱۹۴۹ میلادی در بوسنی و هرزگوین به دنیا آمد. وی در دانشگاه درامای بلگراد مشغول به تحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دپارتمان لغت‌شناسی-جامعه‌شناسی دانشگاه دریافت کرد. در پی تحقیقاتش در پاریس و لندن، پایان‌نامه دکترای خود را با عنوان «امکانات ساخت فیلم از یک رمان» ارائه کرد.
در حال حاضر، فیمون به عنوان تهیه‌کننده، کارگردان و مشاور فیلم در بسیاری از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی همکاری دارد. او همچنین کارگاه‌های آموزشی بسیاری را با موضوعات سینما، ارتباط سینما و ادبیات، آموزش سینمای کودکان و غیره برگزار کرده است. بیش از ۳۰ سال است که پروفسور فیمون عضو ثابت FICC، CIFEJ، CILECT و چندین انجمن و سازمان سینمایی بین‌المللی دیگر است.


فاطمه محمد آلو
در اوایل دهه ۸۰ به عنوان روزنامه‌نگار در دیلی نیوز دارالسلام و به عنوان تهیه کننده رادیو در اوگاندا فعالیت داشته است. فیلم سینمایی Maangamizi ساخته او به دلیل سهمی که در زمینه هنرهای فرهنگی در تانزانیا داشته است، جایزه ZEZE را دریافت کرد. «رویایی زنان با تکنولوژی»، «جنس و توسعه: فقر در شمال، از جنوب به شمال»، «علم شناسی و فرهنگ سایبری» و «در جست و جوی جنوب» از جمله آثار منتشر شده اوست.


محمد بخشی
محمد بخشی، متولد ۱۹۸۷ رفسنجان و دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته تئاتر است. بخشی بیش از ۱۲۰ جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی به دست آورده است، آثار او در بیش از ۳۵۰ جشنواره از جمله اسکار، بفتا و… شرکت داشته است.
بخشی از فیلم‌هایش عبارتند از «آر یو والیبال؟»، (۲۰۱۷)، «دایره» (۲۰۱۶)، «بوسه بدون سیم»، (مستند۲۰۱۵)، «شب تولد عماد»(۲۰۱۳)


بخش پویانمایی بلند و کوتاه


الکساندر آتانه
الکساندر آتانه انیماتور و کارگردان فرانسوی است که در سال ۱۹۷۵ میلادی متولد شد. وی در شهرهای پاریس، نیویورک و لندن کار کرده‌ است.
او اولین انیمیشن کوتاه خود، «Zoe Melody» را در سال ۲۰۰۷ ساخت. پس از چندی، الکساندر کمپانی خود را با نام شرکت سینگینگ پلنت تاسیس کرد. در حال حاضر وی بر روی پروژه‌اش با نام «آخرین پرتقال» کار می‌کند.


ایزابلا پلوسینسکا
ایزابلا پلوسینسکا در سال ۱۹۷۴ میلادی در شهر کوزالین لهستان متولد شد. وی در رشته هنر و فیلم تحصیلات عالیه خود را در لهستان و آلمان به اتمام رساند. در سال ۲۰۰۵ برنده خرس نقره‌ای جشنواره برلین برای انیمیشن کوتاه Jam Session شد. در حال حاضر ایزابلا پلوسینسکا مشغول فعالیت در کمپانی شخصی خود است. همچنین به عنوان مدرس بین‌المللی در همایش‌ها و جشنواره‌ها کارگاه‎‌های آموزشی انیمیشن برگزار می‌کند.


نیلز پوتمن
نیلز پوتمن در سال ۱۹۹۲ میلادی در بلژیک به دنیا آمد. وی دارای دو مدرک کارشناسی ارشد است: ۱. ارشد هنرهای رسانه‌ای از موسسه سلطنتی تئاتر، سینما و صدا در بروکسل، ۲. ارشد مطالعات فیلم و فرهنگ بصری از دانشگاه آنترپ بلژیک. در حال حاضر او سردبیر تنها مجله تخصصی فیلم کوتاه در بلژیک و مدیر بخش مذاکرات شبکه اروپایی سینمای جوانان نیسی ماسا (NISI MASA) است. نیلز همچنین مسئول کنفرانس فیلم کوتاه در بلژیک است؛ سازمانی بین‌المللی که از سال ۱۹۷۰ تاسیس شده و در تلاش برای متحد کردن جامعه جهانی فیلم کوتاه است. همچنین به عنوان منتقد و روزنامه‌نگاری مستقل برای چندین روزنامه بلژیکی نویسندگی می‌کند و دستیار برنامه‌ریزی جشنواره‌هایی همچون جشنواره فیلم کوتاه لوین است.


میخائیل توملیا
میخائیل توملیا متولد ۱۹۶۳ میلادی در شهر مینسک بلاروس است. در سال ۱۹۸۵ در استودیو انیمیشن‌سازی بلاروس فیلمز مشغول به کار شد. بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ در مدرسه پیشرفته فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی در بخش انیمیشن تحصیل کرد.

۱۹۸۹-۱۹۹۹ همکاری در استودیو انیمیشن‌سازی AF-Center در مینسک
۱۹۹۹-۲۰۰۲ کارگردانی مجموعه‌های تجاری انیمیشنی برای استودیوها در مسکو، بوداپست و سئول.
۲۰۰۸تاکنون: مدرس انیمیشن در مینسک، مسکو، یاروسلاو و توکیو.
در حال حاضر وی به صورت مستقل مشغول به فعالیت است. همچنین استادیار دپارتمان کارگردانی تلویزیون و سینما آکادمی هنر بلاروس است.


امیر سحرخیز
سحرخیز فعالیت حرفه ای خود را در زمینه پویانمایی و جلوه های بصری از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد. از مهم‌ترین آثار او می توان به پویانمایی های کوتاه «چت ایرونی»، «آلامد» و «معما» و همچنین طراحی جلوه های بصری مجموعه های «مختارنامه»، «شوق پرواز» و فیلم‌های سینمایی «آواز گنجشک ها»، «درباره الی»، «خون بازی»، «یک حبه قند» و … اشاره کرد. کسب سیمرغ بلورین بهترین جلوه های بصری جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، تندیس بهترین پویانمایی جشن خانه سینمای ایران، جایزه بهترین پویانمایی کوتاه جشنواره فیلم کوتاه تهران، تندیس بهترین جلوه های بصری جشن خانه سینمای ایران، و پروانه زرین بهترین دستاورد هنری جشنواره فیلم کودک و نوجوان بخشی از جوایز سینمایی او در این حوزه است.

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور به دبیری علیرضا تابش در اصفهان برگزار می شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین