|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۷۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
این تغییرات در حوزه‌های آموزشی، بهداشت، مشارکت سیاسی و ... اتفاق افتاده است. البته ما هنوز هم عقب‌ماندگی داریم و باید برنامه‌ریزی کنیم. با این حال نیاز داریم که هنوز به آینده امید داشته باشیم.
 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه لایحه تامین امنیت زنان مدتی است که از طرف دولت برای اظهارنظر قضایی به قوه قضاییه رفته است، گفت: محترمامه و عاجزانه به آقای رئیسی می‌گویم که مهلت بررسی این لایحه تمام شده، لطفا این لایحه را تایید کنید تا بتوانیم بقیه مراحل آن را در دولت انجام دهیم و قانونی شایسته برای حفظ خانواده به تصویب برسد.

معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با اشاره به اینکه نشست‌های متعددی در رابطه با تامین امنیت زنان با قوه قضاییه برگزار شده است، افزود: این جلسات با حضور قضات و معاونین قوه قضاییه با روند خوبی اجرا شده و تغییرات و اصلاحات در این خصوص انجام شده است. با تغییر ریاست قوه قضاییه نیز قول داده‌اند در حداقل زمان این لایحه را ارائه بدهند.

وی در ادامه در خصوص لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان نیز توضیح داد: این لایحه ۱۰ سال بود که در مجلس مسکوت مانده بود اما با روی کار آمدن دولت دوازدهم جزو اولویت‌های کاری ما قرار گرفت و با همت نمایندگان تصویب شد. پس از ارسال این لایحه به شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد شد و به کمیسیون بازگشت. بعد از برطرف شدن این ایرادات بار دیگر این لایحه از سوی شورای نگهبان به کمیسیون اجتماعی بازگشت تا سایر ایرادات نیز برطرف شود. از همین تریبون تقاضا دارم تا نمایندگان هر چه سریع‌تر لایحه را تصویب کنند چرا که نیاز امروز جامعه است. لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان قانون بازدارنده جدی در برابر آزار و اذیت کودکان است و اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

ابتکار در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد، اظهار کرد: امروزه حتی در مرفه‌ترین کشورها این مشکلات به چشم می‌خورد به طوری که در بعضی از کشورهای اروپایی توسعه یافته وزیر تنهایی یا حتی در کشوری مانند انگلستان وزیر خودکشی منصوب شده است. این موضوعات نشان می‌دهد که معضلات اجتماعی تا چه حد جدی هستند.

ابتکار با اشاره به نقش دین در جلوگیری از سرگشتگی جامعه جهانی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای دین در خصوص مسائل روز است که می‌تواند از سرگشتگی جوامع جلوگیری کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تحولات صورت گرفته در سال‌های اخیر در حوزه زنان نیز تصریح کرد: این تغییرات در حوزه‌های آموزشی، بهداشت، مشارکت سیاسی و ... اتفاق افتاده است. البته ما  هنوز هم عقب‌ماندگی داریم و باید برنامه‌ریزی کنیم. با این حال نیاز داریم که هنوز به آینده امید داشته باشیم.

ابتکار با اشاره به اینکه کشور ما درگیر یک جنگ اقتصادی و روانی تمام عیار است، نیز گفت: پیامد این جنگ به مسائل اجتماعی برمی‌گردد که شاهد آثار آن هستیم. به همین دلیل باید ساز و کارهای اجتماعی و فرهنگی درستی را پیش بینی کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه حدود ۴۰ بازدید از مراکز اورژانس اجتماعی در سال‌های اخیر انجام داده است، توضیح داد: اورژانس اجتماعی نیازمند طرح جامعی است تا ساز و کار لازم برای مداخله در آسیب‌ها و منابع مورد نیاز آن تامین شود. همچنین طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در سراسر کشور اجرا شده است.

به گفته ابتکار طرح گفت‌وگوی ملی خانواده نیز از دیگر برنامه‌های معاونت زنان است که تلاش می‌کند مهارت ارتباطی را از خانواده شروع کند و به مهارت ارتباطی بین نسلی برسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین