|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۷۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
خدمات آستان قدس رضوی در سال جاری به دانش آموزان محروم نه تنها نسبت به سال گذشته کاهش نداشته بلکه افزایش کیفی دارد و دانش آموزان علاوه بر بهره‌مندی از سفره بابرکت حضرت رضا(ع) تحت پوشش برنامه‌های متنوع فرهنگی این آستان مقدس قرار می‌گیرند.
 سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی گفت: معاون محترم فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان مطالبه‌هایی را از آستان قدس رضوی مطرح می‌کنند و مشخص نیست اساس این مطالبات کدام توافقنامه و وعده است.

 به نقل از آستان‌نیوز، حامد صادقی با اشاره به اینکه مشهد مقدس در طول سال میزبان زائران بسیار زیادی به خصوص دانش آموزان در قالب اردوهای اوقات فراغت است، اظهار کرد: همه ارگان‌های مختلف دراین موضوع، مثل آموزش و پرورش، در این فصل از سال وظیفه میزبانی دارند که الحمدالله این اردوها امسال هم مانند گذشته با شور و نشاط برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری به 45 هزار زائر زیارت اولی و محروم از سراسر کشور خدمت رسانی کردیم که از این تعداد 5 هزار نفر دانش آموز بودند که این عدد تا پایان تابستان به 12 هزار دانش آموز می‎رسد.

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین برای حمایت از دانش آموزان محروم در ابتدای سال تحصیلی جدید، 24 هزار بسته لوازم التحریر و وسایل ضروری مدرسه تقدیم دانش آموزان عزیز مناطق محروم می‌‎شود.

وی در واکنش به اظهارات اخیر معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره خدمات آستان قدس رضوی به دانش آموزان تصریح کرد: امیدواریم آموزش و پرورش بتواند برای دانش آموزانی که دچار محرومیت هستند، خصوصاً با وجود فشارهای اقتصادی امروز، تدبیری کند تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

صادقی افزود: معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش بر اساس تکالیفی که برعهده دارد با در اختیار داشتن منابع، اردوگاه‌ها و زیرساخت‌های مختلف موظف به برگزاری اردوهای دانش آموزی است و علاوه بر آموزش و پرورش ارگان‌های دیگر مانند بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی، هیئت‌های مختلف، کانون‌های مساجد و... نیز فعال هستند که با تعامل دفاتر استانی آستان قدس رضوی خدمات گسترده‌‎ای به دانش آموزان محروم سراسر کشور ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی همچنین ادامه داد: کما اینکه 1300 نفر از عشایر خراسان رضوی با معرفی آموزش و پرورش از سفره با برکت حضرت رضا(ع) متنعم شده‌اند و همین امروز هم میزبان 400 دانش آموز با هماهنگی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی و ارگان‌های دیگر هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از اظهارات معاون محترم فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش متعجبم که چنین مطالبه‌هایی را از آستان قدس رضوی مطرح می‌کنند و مشخص نیست اساس این مطالبات کدام توافقنامه و وعده است.

صادقی تصریح کرد: خدمات آستان قدس رضوی در سال جاری به دانش آموزان محروم نه تنها نسبت به سال گذشته کاهش نداشته بلکه افزایش کیفی دارد و دانش آموزان علاوه بر بهره‌مندی از سفره بابرکت حضرت رضا(ع) تحت پوشش برنامه‌های متنوع فرهنگی این آستان مقدس قرار می‌گیرند.

پیش از این مالک‌اشرفی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان در ایسنا تصریح کرده بود: در سال جاری در برگزاری مراسم زیارت‌اولی‌ها هیچ نهادی کمک تأثیرگذاری به آموزش‌وپرورش نکرد. درواقع وظیفه آموزش‌وپرورش آوردن دانش‌آموزان زیارت‌اولی‌ به مشهد و اسکان آن‌هاست، بنابراین ما نبایستی دغدغه غذای آن‌ها را داشته باشیم.

وی گفته بود: دانش‌آموزان، مهمان حرم امام‌رضا هستند و طبیعتا آستان قدس وظیفه دارد تا در این حوزه همچون سال‌های گذشته به ما کمک کند. گفتنی است که در سال‌های گذشته صبحانه، ناهار و شام دانش‌آموزان توسط حرم امام رضا تأمین می‌شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ادامه داد: متأسفانه در سال جاری نتوانستیم وعده‌ای غذایی برای دانش‌آموزان زیارت‌اولی از آستان قدس دریافت کنیم، این درحالیست که یکی از تأثیرگذارترین برنامه‌های بحث زیارت‌اولی‌هاست، بنابراین اگر این کار نهادینه شود، می‌تواند جامعیت و تأثیرگذاری بسیار خوبی را به‌همراه داشته باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین