|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۷۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
به گفته معاون آمار سازمان برنامه و بودجه استان فارس: استان فارس بعد از همدان، دومین استان کشور با کمترین نرخ بیکاری است.
 معاون آمار سازمان برنامه و بودجه استان فارس اعلام کرد که بر اساس آمارها، نرخ رشد جمعیت در فارس سال 95 حدود 1.08 درصد و بعد خانوار حدود 3.3 بوده که نشان دهنده کاهش بعد خانوار نسبت به سال 90 است.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید سنگی یکشنبه 27 مرداد در یک نشست خبری گفت: بر مبنای آمار سال 95 جمعیت استان فارس بیش از 4 میلیون و 851 هزار نفر بوده که 6.7 درصد کل جمعیت کشور را شامل می‌شود.

سنگی با اشاره به افزایش امید به زندگی در استان فارس گفت: میانگین نرخ امید به زندگی در فارس براساس آمارهای سال 95 حدود 74 سال است.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان فارس با اشاره به آمارهای یک دهه گذشته، اعلام کرد که از سال 84 تا 97 شاهد کاهش نرخ بیکاری در فارس بوده‌ایم و این عدد برای سال 95 حدود 11.4 درصد، سال 96 حدود 10.6 درصد و سال 97 حدود 8.9 درصد بوده است.

به گفته سنگی، نرخ بیکاری در بهار امسال نیز برای فارس نشان از تداوم روند کاهشی بوده است به طوری که استان فارس بعد از همدان، دومین استان کشور با کمترین نرخ بیکاری است.

این مقام مسئول در عین حال گفت: نرخ تورم از ابتدای امسال و به تناسب کشور روند افزایشی به خود گرفته و از عدد 24.4 درصد در پایان سال 97 به 36.6 درصد در پایان تیرماه 98 رسیده است؛ اگرچه مقایسه نرخ تورم تیرماه امسال و تیرماه سال گذشته، از پائین آمدن آن حکایت دارد!

سنگی با تصریح اینکه منظور از نرخ بیکاری، کیفیت شغل و تامین معیشت نیست، گفت: براساس استانداردهای جهانی اگر کسی در هر هفته یک ساعت کار کند، شاغل محسوب می‌شود؛ لذا این اشتغال به معنی کیفیت شغلی بالا یا درآمد کافی برای تامین معیشت نیست.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان فارس همچنین گفت: ضریب جینی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در بهره وری، طی سال های 93 تا 95 رشد خوبی را در فارس داشته و از از 0.36 درصد به 0.32 درصد رسیده است.

سنگی در خصوص نسبت درآمد به هزینه خانوار در شهر و روستا نیز گفت: آمارها نشان میدهد که در سال 96 میزان درآمد در شهرها بالغ بر 33 میلیون ریال و هزینه 30 میلیون ریال، و میزان درآمد در روستا 20 میلیون ریال و هزینه حدود 18 میلیون ریال بوده است.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد که مرکز آمار به دنبال گذر از سرشماری و نمونه گیری بوده و تلاش می‌کند به سمت فعالیت آمایشی و ثبت مبنا حرکت کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین