|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۷۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
وزیر اقتصاد با بیان اینکه قوه مجریه به تنهایی نمی‌تواند برنامه‌های مربوط به یارانه را اجرایی کند گفت: برنامه دولت درباره یارانه‌ها در آینده نه چندان دور تصویب می‌شود.
 وزیر اقتصاد با بیان اینکه قوه مجریه به تنهایی نمی‌تواند برنامه‌های مربوط به یارانه را اجرایی کند گفت: برنامه دولت درباره یارانه‌ها در آینده نه چندان دور تصویب می‌شود.

به گزارش خانه ملت، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ،درباره بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، گفت: سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های بزرگ کشور بوده که بسیاری از بازنشستگان در زمره جامعه هدف آن قرار می‌گیرند، بنابراین دولت در تلاش است بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را از روش هایی که قانون مقرر کرده، بپردازد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد، افزود: در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده که این پرداخت به صورت نقدی بوده است به طور مثال سازمان تامین اجتماعی به نظام بیمه ای، سازمان مالیاتی، بانک ها و سازمان خصوصی سازی بدهکار بود که دولت متقبل شد آن‌ها را تسویه کند، این امر نشان دهنده اهتمام دولت در پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی است.

پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی زمان‌بر است

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی امری زمان بر بوده و دولت در تلاش است در این مسیر حقوق بازنشستگان تضییع نشود.

این عضو کابینه دوازدهم در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بررسی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بیان کرد: در این جلسه برنامه دولت درباره یارانه پنهان مورد سوال قرار گرفت که بنده نیز توضیحاتی در این رابطه ارائه دادم.

دژپسند تصریح کرد: طرح برنامه های دولت درباره یارانه و یارانه پنهان پیش از تصویب با توجه به حساسیتی که جامعه نسبت به آن دارد، اقدام درستی نیست چراکه ممکن است در مراحل بررسی این برنامه ها تغییر کند.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: در جلسه امروز مطرح شد دولت باید برای روشن شدن ارتباط خود با موضوع یارانه برنامه جامعی داشته باشد چراکه این بحث انتزاعی نیست و آثار اقتصادی و اجتماعی دارد بنابراین باید متناسب با تمام موارد درباره آن تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه قوه مجریه به تنهایی نمی‌تواند برنامه های مربوط به یارانه را اجرایی کند و باید تصمیم حکومتی درباره آن گرفته شود، ادامه داد: برنامه دولت درباره یارانه ها در آینده ای نه چندان دور به تصویب می رسد.

دژپسند درباره آمار مربوط به یارانه پنهان بیان کرد: آمار مختلفی برای یارانه پنهان مطرح می شود چراکه این آمار متاثر از چند متغیر مانند نرخ ارز، قیمت فوب در برخی حامل های انرژی است.

این عضو کابینه دوازدهم درباره اقدامات وزارت اقتصاد برای رونق تولید گفت: وزارت اقتصاد در این زمینه گام های موثری از جمله مالیات برداشته است در واقع این وزارتخانه تلاش کرده تسهیلاتی برای بنگاه ها در نظر گیرد.

وی با بیان اینکه با تلاش وزارت اقتصاد بسیاری از بنگاه ها می‌توانند از محل بورس تامین مالی کنند، تصریح کرد: اعطای تسهیلات به بنگاه‌هایی که با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند، در اولویت است.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: تامین مواد اولیه، کالاهای سرمایه ای و قطعات یدکی یکی از الزامات واحدهای تولیدی است در حال حاضر گمرکات ملزم شده اند حداکثر همکاری را با واحدهای تولیدی داشته باشند.

این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به ضرورت بهبود فضای کسب و کار، گفت: این امر می تواند شیوه کار سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را روان کند؛ در حال حاضر محیطی ایجاد شده که واحدهای صنفی می توانند خارج از قید زمان و مکان کارهای خود را انجام دهند.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: در هفته گذشته ۲ ابلاغیه در وزارت اقتصاد و دارایی صادر شد که براساس آن گمرک و سازمان مالیاتی موظف شدند برای روان شدن فضای کسب و کار در مهلت زمانی مقرر موانع را از پیش روی بردارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین