|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵
کد خبر: ۲۷۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
مخالفت عربستان با افزایش شمار هواپیماهای ایرانی در حج، برگشت حجاج را به کشور معوق کرد.
 مخالفت عربستان با افزایش شمار هواپیماهای ایرانی در حج، برگشت حجاج را به کشور معوق کرد.

به گزارش ایسنا، شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز (یکشنبه، ۲۷ مردادماه) در مکه جلسه‌ای را برگزار کرد تا به بررسی آخرین وضعیت حج تمتع ۹۸ و برنامه پروازی و برگشت زائران ایرانی که با تاخیرهایی مواجه شده است، بپردازد.

کاپیتان حسن قاسمی ـ مدیرعملیات پرواز حج شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ـ گفت: به دلیل تغییر در برنامه پروازها که ناشی از عملکرد طرف سعودی بوده است جدول پروازها با ۱۲ ساعت تاخیر انجام می‌شود.

او در عین حال گفت که با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برنامه پروازی حج از فردا (دوشنبه، ۲۸ مردادماه) به حالت قبل و عادی بازمی‌گردد.

علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ‌ چند روز پیش از مخالفت عربستان با افزایش شمار هواپیماهای ایرانی برای برگشت زائران به کشور خبر داده بود.

آن‌چنان که رشیدیان توضیح داده بود درخواست ایران از عربستان اضافه کردن سه فروند هواپیمای اجاره‌ای به ظرفیت ناوگان هوایی اختصاص‌یافته به حج بود که با آن مخالفت شد.

امسال برای نخستین‌بار تمام پروازهای حج توسط یک شرکت هواپیمایی داخلی انجام می‌شود. پیش‌تر طبق توافق ایران و عربستان ۵۰ درصد پروازهای حج ایرانی‌ها با مسؤولیت شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‌شد و ۵۰ درصد دیگر را شرکت‌های هواپیمایی ایران انجام می‌دادند. عربستان امسال از عملیات پروازی حجاج ایرانی کناره‌گیری کرد.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج ـ با توجه به چنین شرایطی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی لازم به کاروان‌ها صورت گیرد تا به اطلاع مستقبلان برسد و زائران در زمان مناسب به فرودگاه اعزام شوند.

ایران امسال حدود ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر را به مناسک حج اعزام کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین