|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۷۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰
باندی که اعضای آن با سرقت از مدارس، مسجد و بیمارستان‌های شمال تهران اقدام به تامین هزینه مواد و اعتیاد خود کرده بودند، منهدم شد.
 باندی که اعضای آن با سرقت از مدارس، مسجد و بیمارستان‌های شمال تهران اقدام به تامین هزینه مواد و اعتیاد خود کرده بودند، منهدم شد.

به گزارش ایسنا، در تاریخ ششم مرداد امسال وقوع یک فقره سرقت از بیمارستانی در شمال تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که در پی آن عوامل کلانتری قائم در محل حاضر شده و مشاهده کردند که سارقان پس از سرقت از بیمارستان از سوی نگهبان شناسایی شده‌اند، اما قصد دارند تا از طریق درگیری با نگهبان بیمارستان فرار کنند که بلافاصله هر چهار متهم دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

با انتقال متهمان به کلانتری و انجام بررسی های اولیه تعدادی از پرسنل و مراجعه کنندگان به بیمارستان با مراجعه به کلانتری اعلام کردند که تعدادی  لوازم بیمارستان و لوازم شخصی آنان مانند تلفن همراه و کیف پولشان از سوی این افراد به سرقت رفته است که در همین راستا پرونده با دستور مقام قضایی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی، متهم اصلی پرونده که فردی معتاد بود و از سوی اکثر مالباختگان به عنوان عامل اصلی سرقت شناسایی شده بود، تحت بازجویی قرار گرفته و این فرد به ده‌ها فقره سرقت از جمله ۱۴ فقره سرقت از مدارس در منطقه یک تهران، دو فقره سرقت از مغازه‌ای در محله ازگل و دارآباد و همچنین به سرقت از بیمارستانی در شمال تهران و یک مسجد در منطقه کاشانک اعتراف کرد و گفت: به مصرف مخدر شیشه اعتیاد دارم و چون سنم از دیگر اعضای باند کمتر است، آنها مرا مجبور می‌کردند که برای تامین هزینه خرید مواد دست به سرقت بزنم.

علاوه بر این متهم، سه متهم دیگر پرونده به نیز به همدستی با متهم اصلی در انجام سرقت‌ها اعتراف کردند که بررسی سوابق‌شان نیز نشان داد پیش از این به دلیل ارتکاب جرائمی نظیر سرقت، درگیری و ... دستگیر و روانه زندان شده‌اند. این افراد یک نفر را نیز در محله دارآباد به عنوان مالخر اموال مسروقه خود معرفی کردند که در عملیاتی این فرد نیز دستگیر شد.

مالخر دستگیر شده در بازجویی‌ها اعتراف کرد که در ازای مبلغی کم و دادن جای خواب به چهار سارق، اموال سرقتی را از آنان می‌گرفته و به فروش رسانده است. همچنین در بازرسی از مخفیگاه این فرد، اموال مسروقه شامل چندین دستگاه گوشی تلفن همراه، کیف پول، ساعت، دستگاه سی تی اسکن، دارو ... کشف و ضبط شد.

به گفته سرهنگ دستخال، این متهم نیز به جرم خود اعتراف کرد و به همکاری با سارقان اقرار نمود و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی اموال مسروقه از جمله ساعت مچی، لپ تاپ، تلفن همراه و تعدادی تجهیزات بیمارستانی از جمله قطعات دستگاه سی تی اسکن و دارو، کشف و ضبط شد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که با دستور قضائی، متهمان روانه زندان شده و مالخر اموال مسروقه برای ادامه روند تحقیقات و شناسایی سایر همدستانش در مقر پلیس آگاهی باقی ماند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین